مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اهمیت بهره برداری و جریان گاز در لوله 42اینچ سمنان - ساری که با همت وزارت نفت دولت تدبیر و امید تابستان گذشته انجام شد،گفت: امسال دیگر دغدغه قطع و افت فشار گاز در هر شرایط آب و هوایی در مازندران نداریم.
کد خبر: ۶۸۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 12 December 2018

جعفر احمدپور در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه با نوسانات قیمت ارز لوله های مورد نیاز برای گاز رسانی از متری حدود 20 هزار ریال به 80 هزار ریال افزایش یافته است، ادامه داد: اگرچه بیشتر قرارداد های گاز رسانی با پیمانکاران از گذشته بوده است، اما وزارت نفت برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت پیمانکاران، هزینه سرمایه گذاری در استان را تا 2 برابر افزایش داد.

وی تصریح کرد: بالا رفتن هزینه سرمایه گذاری ربطی به مردم ندارد و در واقع دولت برای جلوگیری از توقف و تسریع در عملیات اجرایی گاز رسانی به مناطق صعب العبور ، مبلغ را افزایش داده است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران بودجه سال جاری شرکت را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون نیمی از این اعتبار گاز رسانی تامین و به پیمانکاران پرداخت شده است.

احمدپور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با کمترین درآمد بر لزوم گاز رسانی به مردم مازندران تاکید دارد، ادامه داد: با توجه به اهمیت استفاده از انرژی پاک گاز در شرایط حساسیت زیست محیطی استان، در حال حاضر 99.5درصد مردم در 55 شهر مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره مندند.

وی با بیان اینکه همسو با این رویکرد در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی 20هزار کیلومتر لوله گذاری و 750 هزار علمک در مازندران نصب شده است، تصریح داشت: در حال حاضر یک میلیون و 334 هزار نفر مشترک گاز در استان مازندران هستند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه طرح گاز رسانی در سه شهر کوهستانی و 450روستای استان در حال اجرا است، اظهار داشت: در حال حاضر 2هزار روستای استان از نعمت گاز برخوردارند.

وی ادامه داد: علاوه بر گازرسانی به مناطق صعب العبور مناطق ییلاقی پلور، رینه، کجور و لاریجان ، چندین پروژه گاز رسانی در روستاهای استان در دست انجام است.

احمدپور با اشاره به طلبکاری یک هزار و500 میلیارد ریالی این شرکت از مردم و صاحبان صنایع و تولیدی استان خواست تا با پرداخت معوقات مانع متوقف شدن طرح های گاز رسانی شوند.

وی با اشاره به اینکه متوسط مصرف گاز استان در روز 32 تا 36 میلیون متر مکعب در نوسان است، بیان داشت: از مرداد ماه سال گذشته همزمان با افتتاح خط لوله 42 اینچ گاز دامغان - ساری مشکل قطعی گاز استان رفع شده است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه همچنان قبوض گاز استان بر اساس اقلیم مناطق مختلف استان صادر نمی شود، گفت: هیات مدیره شرکت گاز در حال پیگیری تعرفه بر اساس شرایط اقلیمی دشت و کوهپایه است.

وی به صدور آنی قبض گاز به صورت پیامکی و الکترونیکی و حذف چاپ قبض کاغذی در مازندران اشاره کرد و گفت: طی ماه های آینده صدور آنی قبض در همه شهرهای استان راه اندازی می شود.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اهمیت بهره برداری و جریان گاز در لوله 42اینچ سمنان - ساری که با همت وزارت نفت دولت تدبیر و امید تابستان گذشته انجام شد،اظهار داشت: امسال دیگر دغدغه قطع و افت فشار گاز در هر شرایط آب و هوایی در مازندران نداریم.

احمدپور گفت: اکنون محدودیت تامین گاز برای واحدهای صنعتی و تولیدی کم شده است و برای نیروگاه نکا به عنوان پرمصرف ترین واحد صنعتی نیز به کمتر از 4 ماه در سال رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران از مردم خواست تا نسبت به رعایت مسائل ایمنی به ویژه استفاده از بخاری و همچنین مصرف بهینه گاز توجه کنند.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار