مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 15 هزار تن مرکبات مازندران به خارج کشور صادر شد.
کد خبر: ۶۹۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 13 December 2018

خبرگزاری صداوسیما، عزیزاله شهیدی فر در جلسه بررسی شرایط ذخیره سازی مرکبات شب عید با بیان اینکه تاکنون 90 درصد نارنگی‌ در استان برداشت شد که 70 درصد آن به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد، گفت: 50 درصد پرتقال‌های استان برداشت شد که 50 درصد آن معادل 350 هزارتن در سورتینگ‌ها و انبارها ذخیره‌سازی شد.

وی درباره تولید چشمگیر کیوی در مازندران گفت: امسال تولید این محصول رضایتبخش بوده و تاکنون 60 هزارتن کیوی به کشورهای خارجی صادر شد که از این میزان 70 درصد محصول مربوط به مازندران بوده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه متنوع‌ترین کشورهای هدف صادرات مرکبات را امسال شاهد هستیم، گفت: خوشبختانه فضایی که ایجاد شد صادرکنندگان به نحو مطلوب از آن استفاده کردند و بازار خواهان مرکبات مازندران است.

شهیدی‌فر افزود : در نحوه صادرات همچنان دغدغه داریم و صادرکنندگان باید پایداری صادرات داشته باشند و برای مداومت در صادرات باید در کیفیت و کمیت محصول صادراتی توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: امسال 15 هزار تن مرکبات از مازندران به سایر کشورها صادر شد که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد و افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار