معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه این استان دارای ظرفیت های بیشمار در حوزه کشاورزی است،گفت: برای رشد اقتصادی مازندران نیازمند ارتقا برند محصولات هستیم.
کد خبر: ۶۹۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴ 17 December 2018

حسن خیریانپور در مراسم بزرگداشت روز مجلس که در مجتمع رفاهی، آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه یک فصل از فصول قانون اساسی جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داده، اظهار کرد:اصل ششم قانون اساسی امور کشور را متکی بر رای و نظر مردم کرده و امروزه این رای در اداره امور کشور نافذ و اثر گذار است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و مهم ترین رسالت مجلس و نمایندگان آن وضع قوانین برای همه شئونات اداره امور کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: قانون یعنی یکسری از بایدها و نبایدها که در قالب لایحه ها و طرح هایی که دولت به مجلس می برد و طرح های پیش بینی شده نمایندگان پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان با نشر در روزنامه سراسری و ابلاغ ریاست جمهوری به عنوان قانون در تمام کشور جاری است.

خیریانپوردرادامه وضع قوانین را وظایف سنگین مجلس دانست و گفت: نظارت بر تمام امور کشور، حق سوال و استیضاح، حق رای اعتماد به مجموعه هیئت وزیران و تصویب بودجه سالیانه کل کشور در دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی از مهم ترین کارهای مجلس است.

وی افزود: رسیدگی به امور مردم در حوزه انتخابیه با نگاه گره گشایی، پیگیری و حل و فصل موارد، پیگیری نیازمندی مردم و پروژه های مهم همراه با تعامل دستگاه های اجرایی و ارتباط با مردم در کنار هم از وظایف نماینده مردم آن شهر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه دانش و وجدان کاری، کوشش و تلاش شبانه روزی از مشخصه نماینده یک شهر است، یادآور شد: توسعه تک تک روستاها، بخش و شهرها نیاز به برنامه ریزی و اجرای خوب با نظارت و کنترل دارد.

خیریانپور افزود: شناخت عمیق و دقیق از حوزه انتخابیه و دانش قوی نماینده می تواند به نتایج خوب و توسعه بیانجامد، مازندران در بین ۳۱ استان کشور دارای پتانسیل بالایی بوده و باید این موقعیت های خوب استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مازندران با ۳۸۹ کیلومتر اتصال راه آهن، ۶ شریان اتصال زمینی، ۳ فرودگاه و ۳ بندر فعال تصریح کرد: این استان با ۷ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در سال که بخش عمده ای از این تولیدات مازاد بر مصرف استان و کشور بوده می تواند به عنوان شریان صادرات کشور معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان کرد: مازندران با داشتن بالغ بر ۱۷۰ رودخانه، زمین های حاصل خیز، ۶۰۰ آب بندان در حوزه گردشگری و صنایع دستی، ۳۸۶ کیلومتر نوار ساحلی خزر و مردمی متدین می تواند کارکرد فرا استانی و کشوری داشته باشد.

خیریانپور گفت: مازندران با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران، ۱۸۰ هزار تن تولید کیوی، بهترین برنج کشور، بیشترین تولید در بخش آبزیان می تواند با ارتقا برندسازی اقتصاد خود را توسعه دهد.

* قطار توسعه محمودآباد در حرکت است

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اولین هدف در محمودآباد ایجاد فضای توام با همدلی و مهربانی است، اظهار کرد: کنار یکدیگر قرار گرفتن تمامی نهادها و مردم توسعه پایدار را به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: سه اصل مهم توسعه انسان، محیط زیست و فناوری اطلاعات در راس اموربوده و با وحدت کلمه و هم افزایی می توان برای رسیدن به توسعه پایدار تلاش کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه قطار توسعه محمودآباد در حرکت است، خاطرنشان کرد: موفقیت شهر در دست مردم بوده و نماینده مردم به عنوان یک مسئول باید پاسخ گوی آن ها باشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام هدف ما جلب توجه مردم به دنبال خدمت گزاری و ایجاد توسعه بوده و این امر با همدلی و همکاری مردم، مسئولان شهر و نماینده محقق خواهد شد.

*اختصاص 28 میلیارد تومان در قالب تسهیلات به محمودآباد

یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد در ادامه مراسم با بیان اینکه طی سال گذشته در بحث اتمام پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان و روستاها اقدامات جدی صوت گرفته، اظهار کرد: با وجود تحریم های ناعادلانه آمریکا با نگاه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در بحث جذب سرمایه گذارهای داخلی مانند پروژه سیمرغ، پارک طاهباز، پروژه نیروگاه ۱۲ مگابایتی برق شایگان، پروژه پارسیان در محمودآباد اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در بحث ایجاد اشتغال در سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات در بخش های مختلف مانند کشاورزی و صنعت برای رشد و توسعه پرداخت شد.

به گزارش ایسنا مازندران،همایش بزرگداشت روز مجلس با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل پشتیبانی و امور عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، فرماندار محمودآباد، مدیر کل بیمه عشایری مازندران، مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیران و مسئولان شهرستانی در مجتمع رفاهی، آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد.

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار