استان مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر جاده دارد که سه هزار و 600 کیلومتر آن راه اصلی است که براساس اعلام فرماندهی نیروی انتظامی مازندران در هر یکصد هزار تصادف در این استان 295 تصادف جرحی و از این میزان تصادف جرحی 11 و چهار دهم درصد فوتی رخ می دهد .
کد خبر: ۶۹۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹ 26 December 2018

به گزارش تابناک مازندران، مهدی رازجویان سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران ، در همایش کاهش تلفات جاده ای در ساری افزود: از این تعداد نقاط حادثه خیز شناسایی شده 51 نقطه در داخل شهرهای استان قرار دارد.

براساس این گزارش، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: 200 نقطه حادثه خیز شهری و جاده ای در استان شناسایی شد که عملیات رفع مشکلات این نقاط در حال انجام است.

 وی ادامه داد: برای اصلاح این نقاط حادثه خیز و رفع مشکلات آنها 70 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که تا پایان سال آینده اصلاح آنها باید به پایان برسد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، استفاده از دوربین های ثبت تخلف و استفاده از حمل و نقل عمومی را از جمله راهکارها برای کاهش تصادفات عنوان کرد.
وی از حمل و نقل به عنوان یکی از مولفه های توسعه در جوامع نام برد و گفت:

86 درصد حمل و نقل در کشور به صورت جاده ای و 10 درصد ریلی انجام می شود اما حوادث رانندگی در کشور تا 2 برابر حوادث در دنیا است و برای کاهش آن باید فرهنگ سازی و آگاهی رسانی لازم صورت گیرد.
رازجویان افزود: بیشترین عامل تصادفات، عدم توجه به جلو است که علت 40 درصد تصادفات را شامل می شود که باید برای کاهش آن، آموزش در دستور کار قرار بگیرد .
رازجویان افزود: باید آموزش های لازم در مدارس شروع شود و فرهنگ سازی مورد توجه اساسی قرار گیرد و آموزش ها باید منجر به فرهنگ شود.
مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر جاده دارد که سه هزار و 600 کیلومتر آن راه اصلی است که براساس اعلام فرماندهی نیروی انتظامی مازندران در هر یکصد هزار تصادف در این استان 295 تصادف جرحی و از این میزان تصادف جرحی 11 و چهار دهم درصد فوتی رخ می دهد .
براساس اعلام پزشکی قانونی مازندران، پارسال براثر حوادث رانندگی 618 نفر در این استان جان باختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار