طبق پیش بینی اداره هواشناسی مازندران از فردا هوای مازندران بارانی می شود ، در ضمن در این استان کاهش دما نیز پیش بینی شده است .
کد خبر: ۶۹۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 27 December 2018

 به گزارش تابناک مازندران، طبق پیش بینی اداره هواشناسی مازندران از فردا هوای مازندران بارانی می شود ، در ضمن در این استان کاهش دما نیز پیش بینی شده است .

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از بعدازظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی از سمت غرب به استان شاهد بارندگی، کاهش دما و وزش باد شدید خواهیم بود.

هوای مازندران بارانی می شود + تصاویر
سید محمد رضا رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: براساس تجریه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی از بعدازظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی از سمت غرب به استان شاهد بارندگی، کاهش دما و وزش باد شدید خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از جمعه شب تا ظهر شنبه با تقویت سامانه سرد بارشی بارش‌ها نیز در استان تشدید می‌شود، افزود: در این مدت در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پدیده مه و بارش برف خواهیم داشت.

رضوی گفت: با توجه به شرایط جوی آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و در مناطق محور‌های کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددپیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران به خودداری فعالیت دریایی در دریای خزر اشاره کرد وافزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و دریایی و با توجه به شمالی شدن جریان هوا و وزش باد شدید از صبح جمعه و بسیار شدید از بعدازظهر جمعه دریا به تدریج از سمت غرب مواج و توفانی خواهد شد.

رضوی با بیان اینکه این وضعیت تا با مداد یکشنبه ۹ دی ادامه خواهد داشت، گفت: بر این اساس در این مدت بیشینه سرعت وزش باد در اوج فعالیت سامانه در غروب جمعه در نزدیک ساحل و دور از ساحل ۲۵ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل و دور از سواحل استان سه و نیم تا ۴ و نیم متر براورده می‌شود.

وی گفت: بنابراین توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی همه فعالان دریایی از فعالیت در دریا خودداری کنند.

هوای مازندران بارانی می شود + تصاویر
 
 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار