پس از راه اندازی سامانه سیماک، تمامی مجوزها و گواهی های ساخت و ساز باید از طریق این سامانه انجام شود، گفت که سامانه سیماک تاکنون در 13 شهرستان با ۳۵ بخش در مازندران اجرایی شد.
کد خبر: ۶۹۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 05 January 2019

به گزارش تابناک مازندران، پس از راه اندازی سامانه سیماک، تمامی مجوزها و گواهی های ساخت و ساز باید از طریق این سامانه انجام شود، گفت که سامانه سیماک تاکنون در 13 شهرستان با ۳۵ بخش در مازندران اجرایی شد.

بر اساس این گزارش، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت که تاکنون یکهزار و 370 دهیار استان با نحوه کار سامانه یکپارچه سازی املاک کشور (سیماک) آشنا شده اند.

حسن اصغریان رستمی افزود که این دهیاران در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور شفاف سازی روند صدور مجوز پروانه ساختمان، تسریع در کار و تکریم ارباب رجوع، با شرکت در دوره های ویژه، نکات آموزشی لازم را فرا گرفته اند.
وی با اعلام این که پس از راه اندازی سامانه سیماک، تمامی مجوزها و گواهی های ساخت و ساز باید از طریق این سامانه انجام شود، گفت که سامانه سیماک تاکنون در 13 شهرستان با ۳۵ بخش در مازندران اجرایی شد.
اصغریان شهرستان های دارای سامانه سیماک را هم ساری، قائمشهر، تنکابن، عباس آباد، بابلسر، جویبار، سیمرغ، آمل، میاندرود، بابل، سوادکوه، سوادکوه شمالی و نکا معرفی کرد.
وی گفت که با برگزاری دوره آموزشی برای دهیاران، از این پس تمامی تمهیدات لازم به صدور پروانه ساخت و ساز روستایی از طریق این سامانه انجام می شود.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران افزود: صدور مجوز و پروانه ساختمانی روستایی با فعال شدن سیماک در قالب برگه های مخصوص و متحدالشکل دارای هولوگرام انجام خواهد شد.
سامانه سیماک یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز آسان سازی و شتاب بخشی کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است و یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
با فعال شدن سامانه سیماک، صدور تمامی مجوزهای ساخت و ساز املاک در کشور اعم از داخل یا خارج شهرها و یا روستاها از سوی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و یا دخالت کمیسیون‌های قانونی مانند کمیسیون ماده 100، ماده 99 و ماده 5 و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام‌مهندسی ساختمان به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.
سیماک همچنین بستر یکپارچه برای استعلامات میان ‌دستگاهی در بخش اماکن و املاک برای آسان سازی و شتاب بخشی به اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی از جمله حوزه‌های گردشگری، مدیریت مشاغل و صنوف است که در حال حاضر 28 دستگاه اجرایی در آن دخیل هستند.
استان مازندران با جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری دارای 22شهرستان ، 58شهر بزرگ و کوچک و بیش از سه هزارو 500 روستاست.
واگذاری بی ضابطه اراضی جنگلی، مرتعی و ساحلی مازندران به بهانه اجرای طرح های تولیدی و عمرانی در گذشته، نه تنها به معضلی برای استان تبدیل شده بلکه بخش زیادی از پرونده های قضایی مطرح در محاکم قضایی را به خود اختصاص داده است.
یک میلیون و 691 هزار هکتار برابر با 70 درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.

برچسب ها: طرح سیماک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار