رفع نشدن برخی مشکلات برای نکونام به باور رسید که بلافاصله تصمیم به جدایی قطعی از نساجی گرفت؛ حال در چنین شرایطی انتظار هواداران از صنیعی‌فر و حدادیان مالکان باشگاه، دوچندان شده و همه منتظرند تا هر چه زودتر تکلیف تیم‌شان مشخص شود.
کد خبر: ۷۰۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 07 January 2019

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مازندران، تنها کمتر از ۲۴ ساعت از خبر پیوستن دوباره نکونام به نساجی طول نکشید تا این مربی طی گفت‌وگویی جدایی قطعی خویش را از این تیم اعلام کرد.

نساجی نخستین قدم‌گاه نکونام در عرصه مربی‌گری در لیگ برتر بود و قطعاً او نمی‌خواست در چنین شرایط حساس و سرنوشت‌سازی با حجم اینچنینی حواشی درگیر شود؛ چرایی این فعل و انفعالات در فرایند رخ‌داده، نیاز به بررسی دارد؛ در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که نکونام در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد، اشاره خواهد شد.

* ۲ نکته‌ای که نکونام درخصوص نیم‌فصل اول عنوان کرد:

۱. نکونام: «می‌دانم دشمنان نساجی و جواد نکونام چه سم‌پاشی‌هایی علیه ما انجام دادند اما هواداران واقعی تیم همه چیز را متوجه شده و دست آنان را خواندند ... برخی‌ها دشمنان من و نساجی در حال توطئه‌چینی بودند اما ماندم و تا پایان نیم‌فصل ادامه دادم».

اگر هواداران به‌دنبال حقایق اتفاقاتی که به‌طور پنهان برای نساجی در نیم‎فصل اول رخ داد، باشند، باید با چشمانی باز و هوشیار به بررسی ریشه این توطئه‌ها و دشمنی‌ها بپردازند، چه کسانی در درون و بیرون باشگاه در حال بهم ریختن اوضاع بودند تا نکونام را مجبور کنند قبل از پایان نیم‌فصل عطایش را به لقایش ببخشد؟ چه لزومی داشت برخی‌ها در میانه نیم‌فصل به مذاکره با چند مربی بپردازند؟ و چراهای دیگری که نکونام آنها را توطئه خواند.

۲. نکونام: «چند روزی هم از نیم‌فصل گذشت ولی مشکلات حل نشد، برخی بازیکنان قصد جدایی داشتند و دارند و حتی سر تمرین حضور پیدا نکردند و خواستار دریافت مطالبات معوقه خود شدند، من هم از باشگاه خواستم در کنار حل مشکلات این بازیکنان، نسبت به جذب بازیکن جدید هم اقداماتی انجام شود اما هیچ اتفاقی نیفتاد».

چرا مدیران نساجی به خود اجازه ندادند در چنین شرایطی به وضعیت تیم و سرمربی رسیدگی کنند؟ قطعاً این بلاتکلیفی، انگیزه برای ادامه کار را تنزل می‌دهد و نتیجه آن می‌شود که نکونام فرار را برقرار ترجیح دهد.

* ۵ نکته‌ای که نکونام پس از توافق مجدد با باشگاه برای ادامه کار در نیم‌فصل دوم عنوان کرد:

۱. نکونام: «تصور می‌کردم تصمیم‌گیرنده در نساجی فقط مسؤولان باشگاه هستند ولی امروز در رسانه‌ها و مصاحبه دوستان خواندم و متوجه شدم تصمیمات کلان نساجی بیرون از باشگاه گرفته می‌شود».

همان‌طور که بسیاری از فوتبالی‌ها می‌دانند، برخی از اختلاف سلیقه‌ها میان بزرگان فوتبال نمایان است، یکی از همین موارد تقابل نکونام و قلعه‌نویی‌ست، در شرایطی که قلعه‌نویی و صنیعی‌فر مالک باشگاه نساجی، رفاقتی دیرینه با هم دارند و همین مسئله بارها از سوی هواداران و رسانه‌ها مطرح شده که پشت پرده تصمیمات کلان نساجی امیر قلعه‌نویی قرار دارد، با توجه به خواسته نکونام مبنی بر عدم دخالت برخی چهره‌ها در امورات نساجی اما در کمتر از ۲۴ ساعت، صنیعی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه گل، قلعه‌نویی را به‌عنوان مشاور خود در بازگشت نکونام اعلام می‌کند، هر چند صنیعی‌فر در آن مصاحبه اسامی دیگری را هم به‌‎عنوان مشاورین خود عنوان کرد اما شیطنت خبرنگار این روزنامه با توجه به حساسیت‌های موجود منجر به این شد که نام قلعه‌نویی تیتر شود.

صلاح کار بر این بود در چنین شرایطی صنیعی‌فر کمتر مصاحبه کند یا حداقل با توجه به خواسته‌های نکونام، نامی از قلعه‌نویی به میان نیاورد.

۲. نکونام: «من شرایط خاص و عجیبی نداشتم و شفاف می‌گویم این شرایط به نفع نساجی و منافع این باشگاه بود نه کسانی خارج از باشگاه که فقط منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند، این شرایط عبارت بود از: اتفاقات به‌وقوع پیوسته و برخی کارهای سیاسی و غیرفوتبالی شفاف‌سازی شود».

نکونام انتظار داشت صنیعی‌فر پس از توافق با او در دفاع از خواسته‌های نکونام مصاحبه‌ای مبسوط و محکم‌تر انجام دهد اما مصاحبه‌ای که از سوی صنیعی‌فر منتشر شد، ظاهراً مورد رضایت نکونام قرار نگرفت.

هر چند گویا صنیعی‌فر که بلافاصله بعد از آن جلسه مسافرت کوتاهی به خارج از کشور داشت، قصد داشت پس از بازگشت در گفت‌وگویی مفصل به دفاع از نکونام بپردازد و این مصاحبه تنها برای اطلاع‌رسانی اولیه به‌منظور به‌کارگیری مجدد نکونام بود.

۳. نکونام: «مطالبات بازیکنان ناراضی که در تمرینات حاضر نمی‌شدند پرداخت شود».

باید دید چه کسانی از داخل و بیرون باشگاه به نکونام مشاوره دادند که این مطالبات محقق نمی‌شود تا این موضوع نیز برای نکونام مسجل شود.

۴. نکونام: «نسبت به جذب بازیکنان مورد نیاز بر اساس لیست سرمربی برای تقویت تیم در نیم‌فصل دوم اقدام شود؛ جذب حداقل یک بازیکن خارجی مؤثر همچون گولسیانی انجام شود».

این موضوع نیز بازمی‌گردد به مسائل مالی و باز هم به‌طور یقین شیطنت‌هایی در این میان انجام شده که عزمی از سوی صنیعی‌فر برای انجام چنین هزینه‌هایی وجود ندارد.

۵. نکونام: «دفاع از منافع باشگاه نساجی مازندران در مقابل تیم‌های حریف و البته برخی افراد و اشخاصی که دوست دارند در این تیم مردمی و پرطرفدار نقش یا دخالت داشته باشند اما در همین یکی دو روز دو تا از این شرایط زیر پا گذاشته شد».

این موردی که نکونام اعلام کرده احتمالاً به بازی نساجی و سپاهان و صحبت‌های قلعه‌نویی علیه نساجی بازمی‌گردد؛ نکونام در همان مقطع هم در برخی محافل اعلام کرده بود که چرا در مقام پاسخگویی به اظهارات قلعه‌نویی هیچ اراده‌ای از سوی باشگاه وجود ندارد.

همه این مسائل دست به دست هم داد تا نکونام در پایان چنین بگوید: «من در همین یکی دو روز متوجه شدم شرایط در نیم‌فصل دوم به مراتب برای نساجی مازندران سخت‌تر از نیم‌فصل اول خواهد بود و نمی‌توانم در چنین شرایطی کار کنم چون بی‌تعارف هیچ تغییر مثبتی در باشگاه ندیدم».

به گزارش فارس، به هر ترتیب برای نکونام حل نشدن چنین مشکلاتی در نساجی، به باور رسید که بلافاصله تصمیم به جدایی قطعی از نساجی گرفت.

حال در چنین شرایطی انتظار هواداران از فرهاد صنیعی‌فر و همچنین رضا حدادیان دیگر مالک باشگاه نساجی، دوچندان شده و همه منتظرند تا هر چه زودتر تکلیف تیم‌شان مشخص شود.

پیگیری خبرنگار فارس از منابع آگاه، به احتمال حضور مجید جلالی و یا فیروز کریمی در ادامه کار برای نساجی حکایت دارد و گویا از سوی برخی از مقامات ارشد استانی نیز مذاکراتی با محمد تقوی مربی ساروی تیم تراکتورسازی نیز انجام شده است.

نساجی تیمی با حداقل بیش از یک میلیون هوادار در سراسر مازندران است؛ تیمی بدون تماشاگر و بی‌حاشیه‌ نیست، قطعاً مربی آینده نساجی، جدا از همه مسائل و دانش فنی، باید فردی باشد که از پس این حجمِ انبوه هوادار بربیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار