معاون صنايع كوچک شركت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت قالیبافی استان، نبود برند و معرفی نشدن قالی مازندران به علاقمندان این کالای اصیل ایرانی است.
کد خبر: ۷۰۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 08 January 2019

كامران عليپور طی گفت‌وگویی اظهار کرد: خوشه‌های کسب و کار مجموعه‌ای از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بوده که در یک منطقه جغرافیایی متمرکز شده و دارای فرصت‌ها و چالش‌های مشترکی هستند.

وی افزود: فرآیند توسعه خوشه فرش دستباف استان بیش از یک‌سال است که با نظارت شرکت شهرک‌های صنعتی آغاز شده و هدف آن بهبود وضعیت صنعت قالیبافی مازندران است.

معاون صنايع كوچک شركت شهرک‌های صنعتی مازندران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت قالیبافی استان، نبود برند و معرفی نشدن قالی مازندران به علاقمندان این کالای اصیل ایرانی است.

علیپور خاطرنشان كرد: در همین راستا بهره‌­گیری از پتانسیل‌های گردشگری به‌منظور ایجاد برند قالی دستباف مازندرانی در برنامه عملیاتی توسعه خوشه فرش استان گنجانده شده است.

علی قلی‌پور کنعانی نیز در این‌باره عنوان کرد: علیرغم وجود پتانسیل‌های گردشگری و استقرار اکثر قالیبافان در مناطق گردشگری مانند کلاردشت و دودانگه ساری، متأسفانه تاکنون ارتباط مناسبی میان گردشگران و قالیبافان مازندران شکل نگرفته است.

وی افزود: به‌منظور بهره­‌گیری از این موقعیت کم نظیر، برنامه‌ریزی جهت توسعه گردشگری فرش توسط خوشه فرش دستباف استان صورت گرفت و با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری استان، نخستین تور گردشگری فرش دستباف منطقه کلاردشت که یکی از نقاط اصلی تولید فرش دستباف در مازندران است، برگزار شد.

مديرعامل توسعه خوشه فرش دستباف مازندران اعلام کرد: بازدید راهنمایان گردشگری از کارگاه‌های قالیبافی به‌همراه آشنایی با فرهنگ و رسوم مردمان منطقه و نیز پذیرایی با انواع غذاهای بومی و محلی، توانست نظر گردشگران را به‌خود جلب کند و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مجدد تور گردشگری فرش انجام گرفته است.

قلی‌پور اضافه کرد: در این تور یک‌روزه، انواع قالی و صنایع دستی منطقه کلاردشت به گردشگران معرفی شده که تعدادی از گردشگران اقدام به خرید قالی، گلیم و سایر بافته‌های سنتی کردند.

عضو انجمن گردشگران استان پیرامون تور گردشگری فرش کلاردشت متذکر شد: گردشگری فرش یکی از موقعیت‌های مهم مازندران بوده که متأسفانه تاکنون مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بازدید از کارگاه‌های قالیبافی، آموزش قالیبافی و اقامت در محیط سنتی می­‌تواند یکی از جاذبه‌های اصلی بومگردی مازندران باشد و در آینده با حمایت خوشه فرش دستباف استان، برنامه ریزی جهت برگزاری تورهای گردشگری فرش، با حضور گردشگران داخلی و خارجی صورت می‌­پذیرد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار