معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مازندران از راه اندازی 6 شرکت دانش بنیان در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 10 January 2019

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حسن خیریان پور در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر مازندران با بیان اینکه استان در همه زمینه ها برجسته و جایگاه ویژه ای دارد،اظهار داشت:مازندران استانی است که از ظرفیت های متعدد و متنوعی در بخش های مختلف برخودار است.

وی افزود: اگر در مازندران بر روی ظرفیت ها به خوبی مانور داد می توان کارکردهای استانی آن را به کارکردهای ملی و فرا کشوری ارتقا داد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه محورهای کارآفرینی در مازندران متعدد است، گفت:در بحث فناوری های نوین مازندران پس از تهران از جهت زیرساخت در رتبه دوم قرار دارد.

خیریانپور گفت:تاکنون ۶ شرکت دانش بنیان در مازندران راه اندازی شده است.

وی افزود:شرکت های دانش بنیان می توانند با تجاری سازی محصولات خود به رشد اقتصادی مازندران کمک کنند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مازندران گفت:در بخش کشاورزی استان مازندران ۷میلیون تن انواع تولیدات کشاورزی دارد.

وی به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف اشاره و از فعالیت بالغ بر 120 معدن در استان خبر داد و گفت: ظرفیت های کارآفرینی گوناگون و منحصر به فرد در استان وجود دارد که در استان های دیگر یا نداریم و یا به این میزان نیست.

خیریانپور خاطر نشان کرد: امروزه کارآفرینان و صنعت گران در شرایط سخت اقتصادی با خلاقیت ،تلاش و پشتکار برای تولید ،اشتغال و توسعه استان تلاش می کنند از اینرو حذف موانع پیش روی آنان باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیر توانمند کسی است بتواند در شرایط سخت موانع و مشکلات را پشت سر بگذارد ،تصریح کرد: اگر می خواهیم از این موانع عبور کنیم باید خودمان را به سلاح علم ،دانش و نوآوری تجهیز کنیم و اینکه آخرین یافته های علمی و تقوای کاری را برای افزایش کیفیت و استاندارد فعالیت هایمان مد نظر قرار دهیم.

وی یادآور شد: امسال 3 هزار و 348 نفر تعهد آموزش فنی و مهارتی در محیط کار واقعی داشتیم که در 9 ماهه سال جاری آموزش به چهار هزار و 50 نفر معادل 120 درصد سهمیه استان محقق شد.

خیریانپور افزود:از سال 92 تا نه ماهه سالجاری بالغ بر 470 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای توانمند سازی کارآفرینان جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است که 30 هزار اشتغال را به همراه داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار