با تلاش کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مادر باردار از خطر مرگ حتمی پس از زایمان نجات یافت.
کد خبر: ۷۰۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸ 10 January 2019

زن باردار 21 ساله‌ای جهت به دنیا آوردن دومین فرزند خود در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بستری و با زایمان طبیعی فرزندش متولد شد اما پس از زایمان، این مادر به‌علت ناهنجاری و کوتاه بودن بندناف که جز موارد نادر در زایمان بشمار می‌رود دچار خونریزی بسیار شدید شده بود و نشانه‌های افت علائم حیاتی یافت و به تشخیص پزشک متخصص زنان سریعاً به اتاق عمل انتقال پیدا کرد.

«محمد سلطان تویه» رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با تائید این خبر اظهار کرد: پس از اتفاق که برای زائو پیش آمد بلافاصله با حضور دو جراح متخصص زنان و زایمان، یک متخصص بیهوشی و درد و یک متخصص داخلی این مادر تحت عمل جراحی قرار گرفت و در یک فرآیند ویژه پزشکی و درمانی ازمرگ حتمی نجات پیدا کرد.

وی افزود: مادر برای ادامه سیر مراحل درمان به بخش مراقبت های ویژه ICU انتقال یافت.

سلطان تویه با اعلام رضایت از وضعیت مادر گفت: با اقدامات به موقع کادر پزشکی و درمانی هم‌اکنون حال عمومی و جسمانی مادر و نوزاد رضایت‌بخش است و مادر پس از سه روز بستری شدن، امروز از بیمارستان ترخیص شد.

وی با بیان این‌که سرعت عمل و اقدام به موقع در این قبیل اتفاقات بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: برای این مادر اگر در جایی که امکانات پزشکی وجود نداشت این اتفاق رخ می‌داد به طور قطع جان مادر و نوزاد با خطر جدی مواجه می‌شد.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار