نشست خبری رئیس جمهور در گرگان
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ‌‌نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان با قدردانی از استقبال و مهربانی مردم بسیار خوب و شریف این استان، میهمان نوازی مردم گنبد کاووس و دیگر شهرستان ها از کاروان تدبیر و امید، اظهار داشت: اجتماع با شکوه و احساسات خوب مردم، نشان از آنست که مردم با همه وجود از انقلاب و نظام خود پشتیبانی می کنند.
کد خبر: ۷۰۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 15 January 2019

به گزارش تابناک گلستان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ‌‌نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان با قدردانی از استقبال و مهربانی مردم بسیار خوب و شریف این استان، میهمان نوازی مردم گنبد کاووس و دیگر شهرستان ها از کاروان تدبیر و امید، اظهار داشت: اجتماع با شکوه و احساسات خوب مردم، نشان از آنست که مردم با همه وجود از انقلاب و نظام خود پشتیبانی می کنند.

شاهد وحدت و همدلی میان همه مردم و اقوام مختلف هستیم

وی با تقدیر از تلاش همه مسئولان، نمایندگان مجلس، استاندار و به‌ویژه نماینده ولی فقیه در استان گلستان که نقش تاثیر گذاری در تقویت اتحاد و همدلی در این استان دارد، اظهار داشت: خوشبختانه در استان گلستان با فداکاری و ایثار نیروهای مسلح امنیت خوبی برقرار بوده و با تلاش فرهنگی مسئولان شاهد وحدت و همدلی میان همه مردم و اقوام مختلف هستیم.

رئیس جمهور  با بیان اینکه استان گلستان دارای توانمندی ها و ظرفیت های بسیار گسترده و مستعد در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: استان گلستان اهمیت ویژه ای در کشور دارد و خوشحالم که در این سفر حدود 586 طرح و پروژه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

‌روحانی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان برخی از بانک های عامل کشور و مسئولان اجرایی استان گلستان به ارزش حدود 20 میلیارد تومان برای اجرای طرح های توسعه ای در این منطقه، ادامه داد: باید مسوولان استان گلستان برای اجرای این توافقات و تحول استان تلاش کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان گلستان از تنوع آب و هوایی و استعدادهای مناسب کشاورزی برخوردار است، گفت: باید زمینه های لازم برای تشویق مردم به توسعه کشاورزی و کشت محصولات متنوع با بهره وری بیشتر و مصرف آب کمتر را فراهم کنیم.

‌روحانی با اشاره به ضرورت تلاش برای حل مشکل آب استان گلستان، اظهار داشت: مردم این استان نباید در کنار دریای خزر دچار مشکل آب باشند و باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت در راستای نمک زدایی از آب و توسعه کشت گلخانه ای تلاش کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سفر گذشته کاروان تدبیر و امید به استان گلستان تصمیم گرفتیم تا 22 هزار هکتار از اراضی این استان زهکشی شوند و امروز بیش از این انجام شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون و سایر پروژه های استان گلستان، توسط دولت دنبال می شود؛ لایحه منطقه آزاد به مجلس فرستاده شده و امیدواریم از سوی مجلس مورد موافقت قرار گرفته و انجام شود.

‌روحانی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در استان گلستان، گفت: پارک ملی گلستان، خلیج گرگان و آشوراده مناطقی مهم و دارای جاذبه های فراوان هستند و می توانند مرکزی برای جذب گردشگر باشند.

وی اظهار کرد: از این میزان اگر 20 تا 30 درصد آن در سال‌های آینده عملیاتی شود تحول بسیار بزرگی را در استان گلستان شاهد خواهیم بود، استان استعداد خوبی دارد.

رئیس جمهور افزود: استان گلستان در بخش کشاورزی نیز ظرفیت‌های خوبی دارد اما باید بتوانیم برای کشت برخی محصولات با نیازآبی کم برنامه ریزی کنیم.

روحانی گفت: طرح های آب شیرین کن‌ها موضوع دیگری است که باید در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولت اتفاق بیفتد. این استان در کنار دریا قرار دارد و نباید مشکل آب داشته باشد.

50 هزار هکتار زهکشی در استان گلستان اجرایی می‌شود

رئیس جمهور درباره اجرای طرح زهکشی در گلستان گفت: در سفر قبلی زهکشی 22 هزارهکتار از اراضی استان را قول داده بودم که امروز 34 هزار هکتار اجرایی شده و 50 هزار هکتار دیگری را نیز نماینده ولی فقیه در استان درخواست داشتند که سعی می‌کنیم تا جایی که در توان دولت است، اجرایی کنیم.

وی افزود: منطقه آزاد اینچه‌برون نیز موضوع دیگری است که دولت کارش را انجام داده و امیدواریم مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس جمهور گفت: محیط زیست، پارک ملی گلستان، خلیج گرگان، جزیره آشوراده و مراکز جذب گردشگر در استان گلستان است که بسیار مهم است و باید با رعایت اصول زیست محیطی در مورد آنها کار شود.

محصول پتروشیمی گلستان باید تغییر کند

روحانی درباره بلاتکلیف ماندن طرح پتروشیمی گلستان هم گفت: در سفر قبلی که در خدمت مردم استان بودیم یکی از نکات همین پتروشیمی بود که اگر پتروشیمی بخواهد تولید اوره کند باید خودش مشتری پیدا کند چون تولید ما بالاست. اما اگر محصول آن را به محصولی که مشتری بیشتری داشته باشد تغییر دهند ما اعلام آمادگی می کنیم.

وی افزود: با وزیر نفت صحبت شد که دولت برای تأمین گاز تعهداتش را انجام می‌دهد اما اینکه چه می‌خواهد تولید کند بستگی به سهامداران دارد. استاندار هم این مسئله را بارها دنبال کرده است. هرطور که سهامداران تصمیم بگیرند. اگر طرح قبلی باشد باید مشتری را خودشان پیدا کنند.

شایسته‌سالاری اصل دولت در انتخاب مدیران است

روحانی درباره بهره گیری از مردم ترکمن منطقه در مسئولیت‌های مختلف گفت: مردم ترکمن در کنار دیگر اقوام و مذاهب در این استان یک همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه دارند و این یکی از نعمت‌هایی است که در این استان وجود داشته و باید الگویی برای همه استان ها باشد.

رئیس جمهور افزود: از اینکه از مردم با استعداد ترکمن در مسئولیت‌های مختلف استفاده شود به‌حق و درست است. اصرار ما در این دولت براین بوده از اقوام و مذاهب مختلف در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم. به‌کارگیری جوانان، بانوان و اقوام جزو شعارهایی بود که به آن متعهد بودیم. امروز بانوان زیادی در سمت‌های اجرایی و مدیریتی داریم و این مسیر باید ادامه داشته باشد. اصل ما بر شایسته‌سالاری است و باید از آنها استفاده شود.

به زودی عملیات اجرایی کریدور ریلی اینچه‌برون آغاز می‌شود

روحانی درباره کریدور ریلی اینچه‌برون هم گفت: راه‌آهن اینچه برون و اتصال آن به منطقه cis مهم بود و سرمایه‌گذاری خوبی انجام شد و سال 93  این کار افتتاح شد. چند خط ریلی دیگر هم اکنون برای ما مهم است. یکی همین خط ریلی اینچه‌برون است. سرمایه گذاری بسیار بالایی برای برقی کردن و اصلاح مسیر و تونل‌ها در حال انجام است. دیشب هم وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که همه مقدمات اجرایی این طرح انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: 1.2 میلیارد دلار ارزی و رقم زیادی ریالی سرمایه‌گذاری در این طرح شده است تا از چین و روسیه و حتی اروپای شمالی و آسیای میانه بار را حمل کنند و به بندرعباس برسانند.

وی افزود: درباره منطقه آزاد هم دولت همه کارهایش را انجام داده و مجلس هم تصویب کرده است. حتما شاهد تحول خوبی در منطقه اینچه‌برون خواهیم بود. اینجا هم انبار و هم بازار برای تحولات اقتصادی ایجاد می‌شود. این طرح می‌تواند برای استان گلستان و کل کشور مهم باشد.

راه‌آهن رشت به آستارا تأمین اعتبار شده است

رئیس جمهور همچنین گفت: راه‌آهن رشت به آستارا تأمین اعتبار شده و به زودی آغاز می‌شود. منتظر تکمیل مراحل نهایی راه‌آهن قزوین به رشت هستیم. همچنین راه‌آهن چابهار به زاهدان نیز برای ما مهم است که می‌تواند تحولی برای ایران و منطقه باشد.

وی تصریح کرد: برخی مشکلات ما با ترکمنستان مربوط به مباحث مالی بود که مذاکرات صورت گرفته است.

گردشگری می‌تواند محور توسعه گلستان باشد

روحانی اظهارداشت: روابط ما با همسایگان‌مان خوب و صمیمی است و ما روابط خوبی با این کشورها داریم. این یکی دو کشور هم باید مشکلات‌شان را حل کنند با پایان یافتن این بحران، این مشکلات هم حل خواهد شد.

وی گفت: هر استانی مزیت‌هایی دارد، استان گلستان هم دارای مزیت های خاص به خود است. خلیج و دریای خزر بی‌نظیر است، جاذبه گردشگری که در پارک ملی و جزیره آشوراده وجود دارد، بی‌نظیر است و ویژه خاص همین استان است. مجموعه استان مجموعه پرجاذبه‌ای است.

رئیس جمهور اظهار داشت: دیشب پروژه‌های مختلف گردشگری افتتاح شد به معنای این است که این جاذبه در استان وجود دارد. گردشگری می‌تواند در این استان اشتغال ایجاد کند. خوشحالم که بیکاری در این استان از متوسط کشوری پایین‌تر است و نسبت به سال قبل کاهشی نسبی داریم.

4 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده گلستان بازسازی می‌شود

وی افزود: موضوع دیگر بافت فرسوده این استان است که کمک‌هایی که دولت می‌تواند انجام دهد، برای سال آینده طراحی 100 هزار واحد مسکونی را در کشور داریم. دیشب وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که 4 هزار از این واحدهای مسکونی را به استان گلستان اختصاص دادیم.

روحانی اظهار داشت: برای خانه اولی‌ها تسهیلات 6 درصدی در نظر گرفتیم که می‌توانیم در اختیار توسعه‌گران قرار دهیم. کارهای زیربنایی برعهده دولت و کارهای ساختمانی برعهده توسعه‌گران خواهد بود.

مطالعات طرح نجات خلیج گرگان تسریع شود

رئیس جمهور درباره طرح نجات خلیج گرگان هم گفت: احیاء خلیج گرگان جزو موارد مهمی است که دولت باید به آن توجه کند و در جلسه‌ای که رئیس محیط زیست نیز حضور داشت و در جلسه هیئت دولت هم صحبت کردیم که در مطالعات تسریع کنند و گزارش مقدماتی به من دادند که کافی نبود.

وی افزود: احیاء خلیج گرگان با همه اصول محیط زیستی برای ما مهم است و ما درباره خلیج گرگان مشکل آب نداریم، بلکه دنبال کار کارشناسی هستیم.

آب دریای خزر اول برای مردم ساحل خزر است

رئیس جمهور گفت: آب دریای خزر اول برای مردم ساحلی است و بعد برای جاهای دیگر و جاهایی که نیاز دارند دولت کمک می‌کند. راه‌های مختلفی برای تأمین آب داریم، یکی از این راه‌ها آب‌های شمال و جنوب است که باید به مردم کمک کند.

وی افزود: از رسانه‌ها می‌خواهم که ناظر خوبی برای قول‌هایی که ما به مردم داده‌ایم باشید، تذکر بدهید و اگر انتقادی هم وجود دارد بیان کنید شما رابط خوبی بین دولت و مردم هستید و می‌توانید نظرات خود را به مردم اعلام کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار