بررسی داده‌های هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید در آخر هفته به سمت شرق مازندران حکایت دارند که بر این اساس می‌توان ساعات پر باران و احتمالا برفی را برای روزهای پایانی هفته در این منطقه از استان متصور بود.
کد خبر: ۷۰۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱ 16 January 2019

 در حالی که در روزهای اخیر با کاهش تراکم ابرها و بعضاً هوای صاف و آفتابی، افزایش نسبی هوا در روز و کاهش دما در شب‌های شرق مازندران را شاهد بوده‌ایم اما این وضعیت چندان ادامه‌دار پیش‌بینی نمی‌شود.

به گونه‌ای که تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و بررسی داده‌های ایستگاه‌های محلی و ماهواره‌ای نشان می‌دهد که از شامگاه روز چهارشنبه سامانه بارشی با ابرهای نسبتاً متراکم وارد منطقه شده و هرچه به روزهای پایانی هفته نزدیک‌تر میشویم بر میزان تراکم ابرها نیز افزوده خواهد شد.

در بعدازظهر روز پنجشنبه احتمال آغاز بارش باران در شرق مازندران پیش‌بینی می‌شود به شکلی که هرچه به ساعات پایانی شامگاه روز پنجشنبه و سحرگاه جمعه نزدیک‌تر شویم بر شدت بارش ها نیز اضافه می‌شود.

این وضعیت برای روزهای پنجشنبه و جمعه به عنوان جو غالب پیش‌بینی می‌شود که البته در این مدت در ساعاتی از سحرگاه تا پیش ازظهر رور جمعه احتمال ضعیفی از بارش برف در مناطق جلگه و البته با احتمال بیشتر برای دامنه‌ها و کوهستان در این منطقه وجود دارد.

همچنین پیش‌بینی ‌می‌شود بارش برف در ارتفاعات منطقه شرق مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه و صبح شنبه ادامه داشته باشد و حتی در سحرگاه و صبح روز شنبه احتمال بارش برف در شهرهای شرق مازندران بالا اعلام شده است.

اما از ظهر روز شنبه از شدت تراکم ابرها کاسته شده و آسمان نیمه ابری در منطقه پدیدار می‌گردد که این روند در روزهای دیگر هفته آینده نیز ادامه پیدا کرده و برای میانه هفته آینده آسمانی صاف با افزایش نسبی دما قابل پیش‌بینی است.

بر این اساس به نظر می‌رسد شامگاه جمعه و ظهر چهارشنبه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین ساعات روزهای پایان هفته پیش رو را با حدود 1 و 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر به خود اختصاص دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار