هواشناسی مازندران آسمان استان را امروز صاف تا قسمتی ابری , همراه با وزش باد و افزایش دما پیش بینی کرد .
کد خبر: ۷۰۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 16 January 2019

هواشناسی مازندران آسمان استان را امروز صاف تا قسمتی ابری , همراه با وزش باد و افزایش دما پیش بینی کرد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ هواشناسی استان در اطلاعیه ای اعلام کرد : با نفوذ سامانه بارشی به مازندران از اواسط فردا (پنج‏شنبه) تا عصر جمعه شاهد بارش شدید باران (در ارتفاعات بارش برف)، وزش باد گاهی شدید ، کاهش دما ، رعدو و برق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود .

گذر پنجشنبه شب به روز جمعه با توجه به کاهش محسوس دما, بارش برف علاوه بر ارتفاعات به سمت کوهپایه ها و دامنه ها نیز گسترش پیدا میکند.

هواشناسی اعلام کرد : در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای , کولاک برف ، لغزندگی ،کاهش دید ،اختلال در تردد و حتی مسدود شدن محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست .

هواشناسی در این اطلاعیه از رانندگان خواست در روزهای یاد شده از تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی حتی الامکان خودداری و در صورت لزوم زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

هواشناسی از کشاورزان خواست به دلیل بروردت هوا و وزش باد تمهیدات لازم را در این زمینه بعمل آورند.

هواشناسی اعلام کرد : سرعت باد در سواحل 25 متر بر ثانیه (90 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 30 متر بر ثانیه (110 کیلومتر بر ساعت) و ارتفاع موج در نزدیک سواحل 4 و نیم متر و دور از ساحل را 5 و نیم متر برآورد کرد .

بر همین اساس هواشناسی از فعالان دریایی خواست از کلیه فعالیت دریایی اعم از دریانوردان، صیادان و نیروی دریایی و ... خوداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار