کارشناس فرهنگی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد از اجرای ۳۰ تئاتر خیابانی در ایام الله دهه‌ فجر در یزد خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 04 February 2019

 احمد عظیمی کارشناس فرهنگی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد گفت: به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه گروه تئاتر با عنوان‌های کاریماتور، حرف‌های همیشگی و درد سر‌های ناتمام به اجرای ۳۰ نمایش در سطح شهر یزد می‌پردازند.

وی افزود: نمایش خیابانی کاریماتور به نویسندگی کرامت یزدانی و کارگردانی مهدی زبر جدی، یکی از سه تئاتر خیابانی در نظر گرفته شده در دهه‌ فجر است که این نمایش به روایت اقدامات کودکی که پوستر خود را در شغل‌های مختلف چاپ و منتشر می‌کند، می‌پردازد.

کارشناس فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: نمایش خیابانی درد سر‌های ناتمام نیز به نویسندگی و کارگردانی مهران مداح و نیز با نقش آفرینی امیر علی مداح و مهران مداح، روایتگر مشکلات کارگری است که از لحاظ تامین هزینه‌های زندگی در تنگنا قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: نمایش حرف‌های همیشگی به کارگردانی سعید یوسفی و اجرای سعید یوسفی و نجمه پیله ور، به روایت داستان مادری می‌پردازد که گمان می‌کند فرزندش جهت مقابله با داعش رفته است.

کارشناس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: این نمایش‌های خیابانی علاوه بر اجرا در بافت‌های تاریخی مسجد جامع و امیر چخماق در پارک‌هایی از جمله پارک آزادگان، باغ ملی، غدیر و بوستان آزادشهر و نیز در مناطق حاشیه‌ای مثل محله اسکان و حتی مناطق پر رفت و آمد مسافران از جمله ترمینال مسافری غدیر و راه آهن اجرا خواهد شد.

عظیمی در پایان تصریح کرد: خیابان‌های شهر یزد تا ۲۶ بهمن ماه جاری میزبان اجرای تئاتر‌های خیابانی خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار