مسؤول بسیج جامعه پزشکی مازندران گفت: رزمایش سلامت بسیج جامعه پزشکی استان در قالب 50 تیم درمانی در استان آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 08 February 2019

حمیدرضا لزگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت ایام اله دهه فجر رزمایش سلامت بسیج جامعه پزشکی مازندران در قالب 50 تیم درمانی در استان آغاز شد، اظهار کرد: 50 تیم درمانی به مناطق محروم استان حضور پیدا کردند و اقدام به ویزیت رایگان، آموزش و پایش سلامت کردند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی مازندران ادامه داد: هر تیم درمانی بسیج جامعه پزشکی دارای یک پزشک، پرستار، بهداشت محیط و بهیار و برخی از تیم‌های درمانی متخصصین اورولوژی، پاتولوژی،گوارش و متخصص قلب را به همراه داشتند و خدمات تخصصی ارایه می‌کردند.

وی افزود: هدف از این اقدام خدمت‌رسانی به افراد مناطق محروم و سنجش توانمندی تیم‌های درمانی در زمان بروز حوادث غیرمترقبه بوده است.

لزگی درباره برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه جنت رودبار شهرستان رامسر گفت: این بیمارستان از 15 بهمن ماه به مدت سه روز برای ارائه خدمات رایگان به مردم کار خود را آغاز کرد.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی مازندران با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های درمانی بسیج جامعه پزشکی را مورد سنجش قرار می‌دهیم تا بتوانیم توانمندی گروه‌های درمانی را در زمان بروز حوادث بحرانی و غیرمترقبه تقویت کنیم، گفت: در طرح شهید رهنمون مناطقی که از لحاظ محرومیت ضریب بالاتری دارند و از خدمات کمتری برخوردار هستند تحت پوشش تیم‌های درمانی بسیج جامعه پزشکی استان قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: تیم‌های درمانی به صورت ماهانه و مستمر به مناطق محروم مراجعه می‌کنند و خدمات اموزشی، بهداشتی و درمانی ارایه می‌کنند.

لزگی گفت: با توجه به اینکه دیابت، قند، فشارخون در مازندران بسیار شایع است تمرکز تیم‌های درمانی بسیج جامعه پزشکان بر کاهش مقدار این امراض در مناطق محروم و تثبیت شاخص‌های بهداشتی و درمانی در حد مطلوب است.
فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار