چهارمین جشنواره ملی گل ارکیده پس از چهار روز فعالیت و با حدود 60 هزار بازدیده کننده جمعه شب در باغ گیاه شناسی نوشهر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۷۱۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 08 February 2019

مدیر برگزاری چهارمین این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با افزایش تعداد بازدید کنندگان به حدود 60 هزار نفر شاهد افزایش 100 درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.
جمیله هاشمی افزود: استقبال زیاد مردم از چهارمین جشنواره بیانگر علاقه زیاد مردم منطقه به گل و گیاه است و باید به هنگام برگزاری نمایشگاه در سال آینده نسبت به گسترش فضای فیزیکی و امکانات بیشتر در این مجموعه برنامه ریزی شود.
دبیر جشنواره ملی گل ارکیده نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به فروش گل های عرضه شده در این جشنواره با حدود 30 درصد تخفیف شاهد فروش خیلی خوبی همراه با افزایش 2 برابری بازدیدکنندگان از این جشنواره را شاهد بودیم.
غلامرضا گلزاری اظهار داشت: جشنواره امسال با توجه به استقبال مردم و ارزش اقتصادی آن انگیزه ها را برای برگزاری هرچه بهتر و مناسبت تر این جشنواره در سال آینده ایجاد کرد.
وی افزود: در این جشنواره علاوه بر بازدید مسافران از سراسر کشور شاهد حضور گردشگران خارجی نیز بودیم.
درحال حاضر بیش از 70 تولیده کننده رسمی و 170 واحد تولیدی خانگی به صورت غیر رسمی 15 رقم ارکیده را در شهرستان نوشهر تولید می کنند.
این شهرستان یکی از شهرهایی شاخص در پرورش گل ارکیده در کشور محسوب می شود.
براساس آمار منابع رسمی بیش از یکهزار واحد تولیدی گل و گیاه در غرب استان مازندران فعالیت می کنند.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار