رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان این نکته که امسال بیش از 120 نقطه معادل 75 درصد از 162نقطه حادثه خیز درون شهری استان ایمن سازی شده گفت: 25درصد از نقاط حادثه خیز دیگر به دلیل نبود بودجه و اعتبار با علائم و تابلوها آشکار سازی صورت گرفت.
کد خبر: ۷۱۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 10 February 2019

سرهنگ مهدی باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از همکاری شهرداری ها و فرمانداری های مازندران در اجرای عملیات ایمن سازی نقاط حادثه خیز قدردانی کرد و گفت: از آنجائیکه 57درصد تصادفات منجر به فوت درمازندران درون شهری است، ایمن سازی نقاط حادثه خیز امری مهم و ضروری بوده است.
وی تصریح کرد که بر اساس بررسی های صورت گرفته در 10ماهه امسال حتی یک مورد تصادف منجر به فوت دراین نقاط گزارش نشده است.
باقری بدون ارائه آماری از تعداد تصادفات 10ماهه سال جاری از کاهش 11درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل در مازندران خبر داد و گفت: در این مدت تصادفات جرحی نیز 9درصد کمتر شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی که عمده آنان مسافرند، در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافت،افزود که تخلفات حادثه ساز رانندگی، خط قرمز پلیس است.
وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد که فقط سه درصد از رانندگان تخلفات حادثه ساز رانندگی در استان انجام می دهند و در واقع این افراد در رانندگی جری تر شدند، افزود: اگرچه استان پذیرای افراد با فرهنگ های متفاوتی از آحاد مردم استان های مختلف کشور است، اما رعایت قوانین و مقررات برای همه باید اصل باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه در سال جاری سفر به استان 9درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است، گفت: طبق آمار اداره کل گردشگری ،تاکنون 20 میلیون نفر به استان سفر کردند.
وی ادامه داد:بستن کمربند، رعایت سرعت مجاز، پرتاپ نکردن آشغال از داخل ماشین به بیرون، عبور از خط عابر پیاده و پل های عابر پیاده از قوانین راهنمایی و رانندگی است که همه شهروندان از اقصی نقاط کشور باید آن را رعایت کنند.
باقری با بیان اینکه در 10ماهه امسال 507نفر از رانندگان استانی و خارج از استان در قالب مسافر که از چراغ قرمز عبور کرده و دارای نمره منفی 30رانندگی بودنده اند شناسایی و گواهینامه آنان ضبط شد، ادامه داد: در این مدت 43هزار و 163 نفر نیز به دلیل تخلفات رفتاری و اجتماعی از جمله پرتاپ اشیاء از داخل خودرو به بیرون و عفاف و حجاب، تذکر و اعمال قانون شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت 588نفر از رانندگان که از قرص های روان گردان استفاده کرده بودند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بارزترین مفاد حقوق شهروندی است که قابل لمس برای همه است.
باقری از برگزاری 137طرح انضباط ترافیکی در مناطق مختلف شهری استان مازندران در 10ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت 75واحد از صنوف از جمله نمایشگاه داران و تاکسی تلفنی های استان به دلیل نداشتن مدارک و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی پلمپ شدند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه تا پایان امسال نیز 37طرح انضباط ترافیکی دراستان برگزار می شود، گفت: از اسفندماه نیز خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی شهرهای ساری، بابل ، آمل ، قائمشهر و تنکابن فعال و اتومبیل ها در تیررس ثبت تصویری تخلفات رانندگی قرار می گیرند.
خودروهای هوشمند کنترل تخلفات مجهز به 2 دستگاه دوربین هستند و تمامی تخلفات رانندگی را با درج محل وقوع، نوع تخلف و همچنین پلاک خودرو ثبت می کنند و به صورت خودکار نیز جریمه بر اساس قوانین مصوب به نام مالک خودروی متخلف اعمال می شود.
همچنین همزمان با اعمال قانون، برای فردی که پلاک خودرو به نامش ثبت شده پیامک ارسال می شود تا از نوع تخلف و میزان جریمه اطلاع یابد.
بر این اساس، از این پس هر خودرویی که در مکان های غیر مجاز شهر متوقف شده باشد، توسط سامانه ثبت تخلفات سیار پلیس راهنمایی و رانندگی با ثبت تصاویر جریمه می شود.
باقری گفت: با توجه به ساختار خیابان های شهری مازندران بررسی ها نشان داده است که عامل اصلی حدود 40 درصد ترافیک در پنج شهر بابل ، ساری ، قائمشهر، تنکابن و آمل فقط به دلیل پارک دوبله خودروها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار