مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه تولید گل و گیاه از شهرهای شاخص کشور است، گفت: 124 میلیون شاخه گل، برگ، هسته گل، بوته و نشاء از آمل در سطح کشور عرضه می‌شود.
کد خبر: ۷۱۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳ 10 February 2019

همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد هفت پروژه در بخش‌های مختلف این شهرستان امشب با حضور مردم و مسؤولان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نمایشگاه گل و گیاه آمل در محل دائمی نمایشگاه واقع در منطقه چاکسر از مهم‌ترین برنامه‌ها بود که با حضور تولیدکنندگان استان‌های مختلف به مدت 6 روز جریان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل در این مراسم، اظهار کرد: این نمایشگاه در 62 غرفه با ارائه در فضای نمایشگاهی در حدود 2 هزار متر مربع با حضور برترین تولیدکنندگان گل و گیاه از شهرهای مختلف مازندران، استان‌های تهران، البرز، گلستان، مرکزی و سمنان برگزار می‌شود.

سید حسین اسلامی افزود: در این نمایشگاه انواع گل‌ها و گیاهان زینتی، آپارتمانی، تولیدات گیاهی، خدمات گلخانه‌ای، انواع کود و تجهیزات مدرن برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه آمل از شهرهای شاخص کشور در عرصه گل و گیاه زینتی و پرورش آن است، یادآور شد: این شهرستان به دلیل برخورداری از مواهب بی‌نظیر طبیعی و خدادادی به همراه قرار داشتن در شرایط خاص اقلیمی مکان مناسبی برای پرورش گل و گیاه است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اعلام اینکه 194 هزار متر سطح زیر کشت گلخانه‌ای و فضای آزاد پرورش گل و گیاه در آمل فعالیت دارد، تصریح کرد: 124 میلیون گل، برگ، هسته گل، بوته و نشاء از آمل در سطح کشور عرضه می‌شود و افرادی مشغول به فعالیت در این عرصه بزرگ هستند که نیم قرن تلاش داشته و با تولید انواع شاخه گل، ایجاد بازارچه گل و گیاه، کود و تجهیزات لازم تعداد یک هزار و 650 نفر را به اشتغال فراخواندند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در راستای بهینه کردن تولیدات گیاهی در کارگروه کمیته اشتغال این شهرستان مبلغ 42 میلیارد ریال به جهاد کشاورزی در این عرصه اختصاص داده شد، بیان کرد: مجموع اعتبارات این کارگروه 147 میلیارد ریال بوده است که نشان توجه ویژه به عرصه گل و گیاه دارد.

اسلامی گفت: با ایجاد توسعه پایدار، حمایت مسؤولان، اختصاص اعتبارات لازم و توجه به سطح زیر کشت می‌توان روزهای پرفروغ توسعه روزافزون صنعت کشاورزی، گل و گیاه در شهرستان آمل را شاهد بود.

به گزارش فارس، افتتاح پروژه تقویت موبایل(bts) با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال توسط دستگاه اجرایی مخابرات آمل در کوچه رحیمی، افتتاح مجتمع آبرسانی روستای کنسی با اعتباری بیش از 4 میلیارد ریال توسط دستگاه اجرایی مدیریت امور آب و فاضلاب روستایی آمل به همراه برخورداری تعداد 281 خانوار، افتتاح مجتمع آبرسانی روستای کته پشت با اعتباری بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال با احداث مخزن ذخیره 500 متر مکعبی توسط دستگاه اجرایی مدیریت امور آب و فاضلاب روستایی آمل و برخورداری تعداد یک هزار و 192 خانوار به همراه استفاده مردم پنج روستای کته پشت علیا، تیرکان، میان محله، پاسکی‌محله و آب‌بخشان، افتتاح پروژه افزایش ظرفیت 63/230 کیلووات ایستگاه برق 40 شهید با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال توسط دستگاه اجرایی شرکت برق منطقه‌ای استان مازندران ، افتتاح ساماندهی گلزار شهداء با اعتباری بیش از 380 میلیون ریال توسط دستگاه اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل و دهیاری روستای وسطی‌کلا و افتتاح دامداری پرورش گاو شیری 20 رأسی با اعتباری بیش از 5 میلیارد و 250 میلیون ریال با دریافت یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات و 3 میلیارد و 750 میلیون ریال سهم متقاضی با اشتغالزایی دو نفر توسط دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی مازندران در روستای وسطی‌کلا از دیگر پروژه‌ها بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار