رونمایی از کیک 40 متری و جاخوش کردن مشعل چله انقلاب در ساری که به دست نسل سومی های انقلاب در طول دهه فجر در تمامی شهرستان های مازندران حمل شده بود، از حواشی مهم راهپیمایی 22 بهمن در مرکز استان بود.
کد خبر: ۷۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 11 February 2019

ایرنا، همزمان با چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ابتکار اتحادیه قنادان شهرستان ساری و کمک سایر اتحادیه های صنفی این شهرستان از کیک 40 متری رونمایی شد.
کیک 40 متری به مناسبت چهل سالگی انقلاب از سوی تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم استان مازندران برش خورد و در بین حاضران در راهپیمایی 22 بهمن ساری توزیع شد.
** جاخوش کردن مشعل انقلاب در ساری
مشعل نماد پیام چهل سالگی انقلاب که 12 بهمن ماه سال جاری همزمان با شروع دهه فجر از رامسر در غرب مازندران به حرکت در آمده بود پس از 10 روز صبح امروز در میدان امام خمینی (ره) ساری آرام گرفت.
مشعل چله انقلاب پیش از رسیدن به میدان امام خمینی (ره) در پنج ایستگاه شهر ساری به دست نسل اول تا سوم انقلاب به طور موقت متوقف شد و در نهایت در میدان امام این شهر تحویل گروه 40 نفره متشکل از اقشار مختلف مردم اعم از گروههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی شد.
قرار است این مشعل به عنوان گذر انقلاب از چهل سالگی در میدان امام (ره) شهر ساری مرکز مازندران به صورت نمادین باقی بماند.
40 دانش آموز ساروی در ابتدای شروع مراسم راهپیمایی 22 بهمن سرود نوستالژیک ' خمینی ای امام ' را بازخوانی کردند که یادآوری فجر انقلاب 57 بود.
** رونق فروش بادکنک و آش
همزمان با دهه فجر با وجود این که تمام فروشگاههای سطح شهر ساری برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن بسته بود ولی بازار فروش بادکنک های بزرگ توسط دستفروشان دوره گرد داغ بود.
کودکان خردسان با ترکاندن همزمان این بادکنک ها صدای مهیب انفجار گونه را در مسیر راهپیمایی ایجاد کردند که توجه هر رهگذری را به خود جلب می کرد.
به دلیل سرمای هوا و نم نم باران در شهر ساری، بازار آش داغ هم توسط دستفرشان داغ بود و هر کاسه آش به قیمت 20 هزار ریال به فروش می رسید.
فروشندگان این آش داغ که بیشترشان را بانوان مسن محلی تشکیل می دادند با این کارشان روز به یادماندنی را برای راهپیمایی کنندگان رقم زدند.
** آذین بندی ادارات دولتی ، استقرار ایستگاه صلواتی
تعدادی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به خصوص ساختمان های اداری دولتی در مسیر راهیپمایی 22 بهمن ساری از سوی مدیران این واحدها آذین بندی شده بود تا یادآور فجر انقلاب اسلامی باشد.
همچنین حدود 10 تا 15 ایستگاه صلواتی نیز در مسیر راهپیمایی 22 بهمن شهر ساری که از میدان ساعت تا امام (ره) این شهر به مسافت حدود 2 کیلومتر امتداد داشت، برپا شد و از راهپیمایان با دادن چای داغ پذیرایی می کردند.
علاوه بر این، در یک ایستگاه که مربوط به دانشگاه فرهنگیان بود دانشجویان این دانشگاه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بر روی صورت کودکان خردسال نقاشی می کردند.
** حضور پررنگ خبرنگاران و عکاسان
طبق گزارش رسمی حدود 50 خبرنگار و عکاس از خبرگزاری ها، سایت ها و کانال های خبری این رویداد مهم سیاسی را در شهر ساری پوشش دادند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در پایان از حضور پررنگ اصحاب رسانه و عکاسان در ثبت حضور گسترده مردم در راهپیمایی 40 سالگی انقلاب قدردانی کرد.
** جمع آوری نامه
فرهاد دژپسند وزیراقتصاد و دارایی که اصالتا مازندرانی است، سخنران راهپیمایی 22 بهمن شهر ساری بود و به محافظان خود دستور داد تا نامه مردمی را جمع آوری کنند.
با وجود جمع آوری نامه ها از سوی محافظان و تعدادی از نیروهای اداره کل اقتصاد و دارایی مازندران برخی از مردم اصرار داشتند که خودشان نامه را به دست وزیر اقتصاد برسانند و برخی از آنها موفق به این کار شدند.
** تست فشار و قندخون در راهپیمایی
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم با استقرار اتوبوس سلامت در مسیر راهپیمایی 22 بهمن شهر ساری از مردم تست فشار خون و قند خون رایگان گرفت.
همچنین سه دستگاه آمبولانس نیز در مسیر راهپیمایی در تردد بودند تا بتوانند در مواقع نیاز به مردم خدمات رسانی کنند.
** شعار مرگ بر فرانسه راهپیمایی کنندگان ساروی
شعار مرگ بر فرانسه نیز برای نخستین بار در سال های اخیر پس از مرگ بر انگلیس در راهپیمایی 22 بهمن شهر ساری شینده شد.
مفسد اقتصاد دشمن انقلاب است، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، ما همه سرباز توییم خامنه ای، گوش به فرمان توییم خامنه ای ازدیگر شعارهای 22 بهمن 97 در ساری بود.
** ذبح چند راس گوسفند در راهپیمایی ساری
ذبح چندین راس گوسفند جلوی راهپیمایی کنندگان شهر ساری در میدان امام (ره) این شهر از دیگر حواشی این رویداد سیاسی و اجتماعی بود.
گفته شد که این گوسفندان پس از اخذ مجوز از سوی دامپزشکی به صورت خودجوش از سوی تعدادی از خیرین اهدا و ذبح شد و گوشت آنها به موسسات خیریه برای توزیع در بین فقرا قرار گرفت.
** لغو سخنرانی نماینده ولی فقیه و استاندار به دلیل سرما
شورای هماهنگی انقلاب اسلامی اسلامی شهر ساری بنا به دستور استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در این خطه شمال کشور برای رعایت حال مردم که در سرما منتظر سخنرانی وزیر اقتصاد سخنران اصلی این مراسم بودند، سخنرانی این دو مقام ارشد استان را لغو کرد.
در این مراسم تنها رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسلامی مازندران به خیرمقدم بسنده کرد و پس از آن سخنرانی وزیر اقتصاد شروع شد که حدود نیم ساعت ادامه داشت.
راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 60 نقطه مازندران برگزار شد. راهپیمایی در ساری از ساعت 9 و 30 دقیقه آغاز شد و تا حوالی ساعت 12 ادامه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار