با توجه به سخت بودن شرایط خدمت سربازی و طولانی بودن مدت خدمت سربازی و .... متاسفانه برخی از سربازان دست به اقداماتی میزنند که خلاف قوانین و مقررات میباشد مانند فرار از خدمت و ....که با توجه به قوانین و مقررات نظام وظیفه شامل اضافه خدمت سربازی میشوند.
کد خبر: ۷۱۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 12 February 2019

 با توجه به سخت بودن شرایط خدمت سربازی و طولانی بودن مدت خدمت سربازی و .... متاسفانه برخی از سربازان دست به اقداماتی میزنند که خلاف قوانین و مقررات میباشد مانند فرار از خدمت و ....که با توجه به قوانین و مقررات نظام وظیفه شامل اضافه خدمت سربازی میشوند.

به گزارش راهبرد معاصر ، در حال حاضر یکی از نگرانی ها و دغدغه های مشمولین خدمت سربازی این میباشدکه چگونه اضافه خدمتشان بخشیده شود.مرکز مشاوره نظام وظیفه (سامانه صدای مشاور) با سالها سابقه مشاوره و با مجرب ترین مشاورین خود راهنمای مناسبی برای مشمولین خدمت سربازی در خصوص نحوه گرفتن بخشش اضافه خدمت سربازی و شرایط 17 گانه بخشودگی اضافه خدمت سربازان و ... میباشد.

 

شرایط بخشودگی اضافه خدمت سربازان

شرایط بخشودگی اضافه خدمت سربازان شامل 17 بند و تبصرع و قانون میباشد که ما در این مقاله یه سری از این قوانین را برای عزیزان ذکر میکنیم امام مشمولین میتوانند جهت کسب اطلاعات کامل تر با مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس حاصل فرمایند تا پاسخ تمامی سوالات خود را بیابند. حسن اخلاق و رفتار سرباز، غیبت نداشتن منجر به فرار در طول خدمت و رضایت یگان خدمتی از عملكرد او، به عنوان شرط اصلی در بهره‌مندی سربازان از بخشودگی اضافه خدمت محسوب می‌شود.

نكته مهمی كه مشمولان و سربازان باید به آن توجه كنند این است كه منبعد بخشودگی اضافه خدمت مربوط به بندهای یك تا 10 توسط یگان‌های خدمتی آنان و بندهای 11 تا 17 توسط رده‌های وظیفه عمومی در سراسر كشور بررسی و انجام خواهد گرفت.

سازمان وظیفه عمومی عنوان كرده است: سربازانی كه واجد هر یك از شرایط زیر هستند با در دست داشتن مدارك تعیین شده برای پیگیری بخشودگی خدمت سربازی به یگان خدمتی خود مراجعه كنند.

1) حداقل شش ماه خدمت سربازان بومی و غیربومی در مناطق جنگی و عملیاتی كه به تناسب نوع منطقه ـ كه از سوی ستادكل نیروهای مسلح تعیین شده است ـ، موجب یك تا سه ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد. مدرك مورد نیاز برای استفاده از این بند گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی است.
مصادیق و عناوین مناطق مذكور برابر ابلاغیه ستاد كل نیروهای مسلح است.
مدت آموزش رزم مقدماتی در این مناطق جز خدمت قابل محاسبه نیست مگر این‌كه كل خدمت در مناطق فوق باشد.

2)حداقل 9 ماه خدمت سربازان غیربومی در مناطق محروم و بد آب و هوا كه برابر ابلاغیه دولت در گروه هفت، هشت و 9 هستند موجب بخشش دو ماه اضافه خدمت و در گروه چهار، پنج و شش، موجب بخشش یك ماه اضافه خدمت خواهد شد. مدارك مورد نیاز برای استفاده از این بخشودگی شامل گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی است و محل سكونت فرد بر مبنای آدرس مندرج در برگ اعزام تعیین می‌شود.

تعیین گروه مناطق محروم و بد و آب و هوا برابر ابلاغیه دولت است.
مدت آموزش رزم مقدماتی در این مناطق جز خدمت قابل محاسبه نیست مگر این‌ كه كل در خدمت سربازی در این مناطق باشد.
امتیاز پیش‌بینی شده در این بند صرفا‌ شامل سربازان غیربومی (حداقل 50 كیلومتر فاصله بین محل زندگی و خدمت) می‌شود.

3) ابراز شجاعت و فداكاری قابل ملاحظه در انجام ماموریت‌های عملیاتی با تایید فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح كه موجب یك ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد. مدرك مورد نیاز گواهی فرماندهان نیروی مسلح است.

4) خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف شده از سوی ستادكل نیروهای مسلح كه موجب یك ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد. مدارك مورد نیاز برای استفاده از این بخشودگی نیاز به گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی دارد.

5) سربازانی كه براساس دستورالعمل‌های نیروهای مسلح به عنوان سرباز نمونه انتخاب می‌شوند از یك ماه بخشودگی اضافه خدمت برخوردار خواهند شد. مدرك لازم برای استفاده از این بخشودگی گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی دارد.

6) سربازانی كه در حین انجام ماموریت جانباز حداقل پنج درصد و یا از كارافتاده حداقل 10درصد می‌شوند از یك ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند خواهند شد. مدارك مورد نیاز برای استفاده از این بخشودگی نیاز به گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی دارد.

7) حداقل 12 ماه خدمت در یگان‌ها و مراكزی كه بیش از 800 كیلومتر با محل سكونت سرباز فاصله داشته باشد موجب دو ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد و اگر فاصله محل خدمت بیش از 400 كیلومتر باشد مدت بخشودگی یك ماه خواهد بود. مدرك مورد نیاز برای استفاده از این بند گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی است.

مبنای محل سكونت، آدرس مندرج در برگه سبز اولیه صادره از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی است.

8) نوآوری، ابتكار و خلاقیت سربازان در دوران خدمت برابر مصادیق ابلاغی از سوی ستادكل نیروهای مسلح كه موجب یك‌ ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد. مدرك مورد نیاز گواهی فرماندهان یگان خدمتی است.
9) حفظ حداقل 10 جز و یا پنج جز قرآن كریم به ترتیب موجب بخشودگی دو ماه و یك ‌ماه اضافه خدمت خواهد شد. مدرك مورد نیاز گواهی عقیدتی سیاسی یگان خدمتی است.

10) فوت پدر، مادر، همسر و فرزند سرباز در حین خدمت كه موجب بخشودگی دو ماه از اضافه خدمت وی خواهد شد. ارائه اصل گواهی فوت ثبت احوال و اصل شناسنامه ابطال شده مدارك مود نیاز برای استفاده از این بخشودگی است.

و ........

مشمولین خدمت سربازی در صورت دارا بودن شرایط 17 گانه بخشودگی اضافه خدمت سربازان و با در دست داشتن مدارک لازم میتوانند جهت گرفتن بخشش اضافه خدمت خود اقدام کنند

 

شرایط بخشش اضافه خدمت سنواتی و انضباطی سربازان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با پیشنهاد ستاد کل درخصوص بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه‌ی در حال خدمت موافقت کردند.بر اساس پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت‌ مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه‌ی در حال خدمت، بخشیده شد.همچنین از بخشیده شدن اضافه خدمت مشمولان غایبی که تا 22 بهمن سال خود را جهت انجام خدمت دوره سربازی معرفی کنند خبر داد.علاوه بر اضافه خدمت سنواتی، معظم‌له با بخشش اضافه خدمت انضباطی کارکنان وظیفه در حال خدمت نیز موافقت فرموده‌اند.

این بهترین فرصت برای مشمولان غایب است که با اخذ دفترچه آماده به خدمت خود را جهت انجام خدمت سربازی معرفی کنند. نیروهای مسلح باید با اولویت قرار دادن کسانی که در حال انجام اضافه خدمت هستند، ابتدا آنها را از خدمت ترخیص کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار