ستاد تسهیل سفر مازندران روز یکشنبه با رونمایی از سامانه هوشمند ' سفر نما ' اجرای برنامه های آماده سازی برای میزبانی از میلیون ها گردشگر و مسافر نوروزی را کلید زد.
کد خبر: ۷۱۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 17 February 2019

ایرنا، در دومین نشست ستاد تسهیل سفر مازندران که در استانداری برگزار شد، مسئولان گردشگری استان کارکرد سامانه سفر نما را که در واقع راهنمای گردشگران برای یافتن اماکن گردشگری و تفریحی به اعضای جلسه معرفی کردند.
این سامانه را یک شرکت استارت اپی تهیه کرده و اطلاعات مورد نیاز در باره اماکن تفریحی و گردشگری مازندران به پنج زبان فارسی ، انگلیسی ، عربی ، ترکی و ترکی استانبولی در آن وجود دارد.
سامانه سفر نما برای کاربران تلفن همراه اعم از دارندگان گوشی های اندرویدی یا آیفونی با نصب اپلیکیشن خاص قابل استفاده است.
یکی از داده های این سامانه هوشمند وجود آدرس و امکانات اماکن اقامتی است، موضوعی که تا پیش از این یکی از مشکلات مهم گردشگران و مسافران مازندران بود و باعث سرگردانی آنان می شد.
در این سامانه اطلاعات مجموعه رستوران های فعال در مازندران اعم از رستوران های سنتی و مدرن، فست فود فروشی ها ، کافی شاپ ها و دیگر اغذیه فروشی های قابل دستیابی است.
بر اساس اعلام مجریان فنی ، در گام اول اطلاعات 600 مکان گردشگری مازندران در این سامانه بارگذاری شده ولی این ظرفیت وجود دارد تا اطلاعات بیشتری وارد آن شود.
مسئولان میراث فرهنگی مازندران اعلام کرده اند که سامانه سفرنما به صورت ملی طراحی شده و قابلیت استفاده برای آگاهی از اماکن تفریحی و گردشگری استان های دیگر را نیز دارد.
طراحان همچنین از مسئولان خواستند تا این برنامه را در ورودی شهرها و در محل استقرار پایگاه های هلال احمر به مسافران ارائه دهند.
همچنین انان پیشنهاد دادند که با ورود مسافر به مازندران از لینک اپلیکیشن از طریق پیامک به مسافران پیشنهاد شود.
استان مازندران سالانه میزبان بیش از 50 میلیون نفر شب گردشگر و مسافر است و دستکم 15 میلیون نفر شب از این گردشگران تنها در تعطیلات دو هفته ای نوروز به این استان سفر می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار