مدير جهاد کشاورزي آمل از معرفي رقم برنج پر محصول تيسا براي کشت در زمين هاي شاليزاري مازندران خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 20 February 2019

مدير جهاد کشاورزي آمل از معرفي رقم برنج پر محصول تيسا براي کشت در زمين هاي شاليزاري مازندران خبر داد.

سيد حسين اسلامي از معرفي رقم برنج پرمحصول "تيسا" براي کشت در زمين هاي شاليزاري در سال زراعي جاري خبر داد و گفت: اين رقم مقاوم به آفات، کم آب بر، داراي عملکرد هشت تا 9 تن شلتوک در هکتار، پاکوتاه و مقاوم در مقابل ورس و خوابيدگي است.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان آمل با بيان اينکه امسال سه تن از بذر اصلاح شده رقم "تيسا" بين شاليکاران مازندران توزيع مي شود، اظهار داشت: اين رقم بر گرفته از بذر ارقام محلي و بومي طارم و بهنام است که در فرايند رگه گيري از آنها تلاش شده تا عطر، طعم و کيفيت پخت ارقام کيفي را با خود داشته باشد.

اين مسوول تاکيد کرد: از آنجاييکه کيفيت ارقام پرمحصول شيرودي، فجر و تيسا نزديک به رقم بومي طارم محلي و متناسب با ذائقه مردم است و قيمت آن نيز به نسبت کمتر خواهد بود، بازار خريد و فروش آن نيز همواره وجود خواهد داشت.

وي در بخش توليد برنج، از ارقام کيفي پرمحصول تنها به عنوان يک فاکتور مهم در اختصاصي کردن کشت برنج ياد کرد و افزود: مکانيزاسيون در کشت شالي هم بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد اگرچه با توجه به رويکرد حمايتي دولت تدبير و اميد در چند سال اخير تسهيلات مکانيزاسيون قابل توجهي به کشاورزان پرداخت شده است.

اسلامي در خاتمه يکي ديگر از عوامل مهم گسترش کشت ارقام پرمحصول براي رسيدن به طرح خود اتکايي برنج را نظارت و ساماندهي بر واردات عنوان کرد.

آریا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار