درخشش پاتوسی بازیکن تازه وارد استقلال، سه امتیاز خانگی به اندوخته های این تیم اضافه کرد.
کد خبر: ۷۱۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 20 February 2019

درخشش پاتوسی بازیکن تازه وارد استقلال، سه امتیاز خانگی به اندوخته های این تیم اضافه کرد.

استقلال در نخستین بازی هفته نوزدهم لیگ برتر از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در ورزشگاه آزادی میزبان پارس جنوبی جم بود. سیدمهدی رحمتی، امید نورافکن، محمد دانشگر، پژمان منتظری، وریا غفوری، روزبه چشمی، فرشید باقری، گادوین منشا، آیاندا پاتوسی، فرشید اسماعیلی و اللهیار صیادمنش 11 بازیکن منتخب وینفرد شفر بودند و مهدی تارتار هم رحمان احمدی، شهرام گودرزی، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، سعید محمدی‌فر، حسین پورامینی، میثم نقی‌زاده، مجید علیاری، محمد نوری، کیوان امرایی و عماد میرجوان را به میدان فرستاد.

 

استقلالی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و دقیقه 11 پاتوسی پایه‌گذار گل شد. او که نخستین بازی‌اش را با پیراهن آبی تجربه می‌کرد، توپ را از نقطه کرنر ارسال کرد و بعد از برخورد به پای میرجوان که قصد دفع توپ را داشت، وارد دروازه پارس جنوبی شد. بازی برای دقایقی متعادل شد اما حرکت نمایشی بازیکنان پارس جنوبی در دقیقه 30 موجب شد تا مالکیت توپ از دست این تیم برود و صیادمنش حمله سریعی را از سمت راست محوطه جریمه داشت و پس از برخورد با مجتبی لطفی، نقش بر زمین شد که حسن اکرمی، داور مسابقه در سوت خود به نشانه خطای پنالتی دمید. وریا غفوری پشت توپ ایستاد اما ضربه او با واکنش عالی دروازه‌بان پارس جنوبی همراه شد. رحمان احمدی با شیرجه به سمت چپ و با دست مخالف، فرصت گلزنی را از وریا گرفت و توپ راهی کرنر شد. در دقیقه 33 پاس در عمق باقری فرصت گلزنی برای دانشگر به وجود آورد و او در حالت تک به تک قرار گرفت اما ضربه‌اش را احمدی با خروج بموقع دفع کرد. در دقیقه 37 اسماعیلی روی برخوردی که با محمدی‌فر داشت، در محوطه جریمه روی زمین افتاد اما داور اعلام پنالتی نکرد که این موضوع اعتراض بازیکنان استقلال را در پی داشت. در دقیقه 38 استقلالی‌ها صاحب یک کرنر دیگر شدند. پاتوسی با پاسی کوتاه توپ را به وریا غفوری سپرد و این بازیکن هم دوباره توپ را به پاتوسی بازگرداند و این بازیکن آفریقایی هم با پای چپ ضربه‌ای به سمت دروازه رحمان احمدی زد که توپ بدون برخورد به بازیکنی وارد دروازه پارس جنوبی شد و شاگردان شفر به گل دوم دست یافتند. این نتیجه تا پایان نیمه اول پابرجا ماند.

 

نیمه دوم در حالی آغاز شد که تارتار دست به تعویض زد و روح الله سیف اللهی را در دقیقه 50 به جای میدان فرستاد. در دقیقه 59 هم فرزاد حاتمی به میدان آمد تا نیروهای تهاجمی در ترکیب این تیم قرار بگیرند. در دقیقه 73 شوت پُر قدرت سیف‌اللهی را رحمتی برگشت داد و در ریباند، شوت نوری را رحمتی مهار کرد. در دقیقه 74 هم شوت پای چپ حاتمی از پشت محوطه جریمه را رحمتی در دو مرحله جمع کرد. در دقیقه 75 گادوین منشا با دریبل دو طرفه در موقعیت تک به تک با احمدی قرار گرفت ولی در زمان دریبل او، دروازه‌بان پارس جنوبی توپ را دفع کرد. در دقیقه 76 شفر اولین تعویض خود را انجام داد و داریوش شجاعیان را به جای پاتوسی به زمین فرستاد. دقیقه 79 پارس جنوبی، دروازه استقلال را باز کرد اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد تا گل مردود شود. در دقیقه 86 اسماعیل گونکالوس به جای منشا و دقیقه 89 مرتضی تبریزی به جای صیادمنش وارد زمین شدند. در دقیقه 90 گونکالوس با احمدی تک به تک شد که ضربه او را دروازه بان پارس جنوبی مهار کرد. رحمان اجمدی با وجود دو گلی که دریافت کرد روز خوبی پشت سرگذاشت و بارها مانع فروپاشی دروازه اش شد. این بازی در نهایت با همان نتیجه 2 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید تا آبی ها به ساحل آرامش برسند.

شفر در پایان بازی گفت:« چیزی که فراموش کردیم زدن گل های سوم و چهارم بود. پاتوسی بازیکن بسیار خوبی است و عملکرد او را قبلا دیده بودم و از مسئولان باشگاه خواستم او را به تیم اضافه کنند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار