مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طی سال جاری در مازندران 15 هزار اجاره‌نامه موقوفات بروزرسانی و 4 هزار سند اجاره رقبات وقفی تنظیم اولیه شده است.
کد خبر: ۷۱۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 21 February 2019

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی امروز در جمع کارشناسان اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: استان مازندران با داشتن بیش از 197 هزار رقبه موقوفات رتبه نخست کشور را دارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت استان مازندران در افزایش قرارداد اجاره موقوفات بالا است اما از نظر تعداد نیروی انسانی دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: دریافت اجاره موقوفات موجب اجرای نیت واقف می شود و اوقاف تمامی عواید موقوفات را بر اساس نظر واقف که در وقف نامه ذکر شده است، هزینه می کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه معاونت بهره وری اوقاف استان امسال رتبه نخست را در بین دیگر معاونت های بهره وری اوقاف کشور کسب کرد، افزود: اوقاف مازندران در اجرای پروژه های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه، تنظیم قرارداد اجاره وقف و تثبیت مالکیت موقوفات جزو استانهای برتر کشور است.
حیدری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار سند اجاره رقبات وقفی که تاکنون با اوقاف رابطه استیجاری نداشتند در مازندران تنظیم اولیه شد، خاطرنشان کرد: طی سال جاری در مازندران 15 هزار اجاره‌نامه موقوفات بروزرسانی شد.
وی گفت: نرخ اجاره‌بها بعضی از املاک موقوفات در استان واقعی نیست و اوقاف بر اساس نظر علما و احقاق حق و حقوق موقوفات نسبت به بروزرسانی و واقعی‌سازی اجاره‌نامه موقوفات می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار