هنرمندان مازندران مانند همه اقشار جامعه در روزهایی که بازار و جامعه به پایان سال نزدیک می شود، تکاپوی بیشتری نسبت به سایر هفته های سال دارند.
کد خبر: ۷۱۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 22 February 2019

هفته های پایانی سال همواره برای هنرمندان روزهایی پر کار است. برپایی بازارچه های مختلف ویژه پایان سال سبب می شود که انواع محصولات هنری خانگی هم وارد بازار شود. به همین شکل بازار حرفه ای هنر نیز در این روزها پویاتر از سایر هفته هاست. برخی هنرمندان در استان نمایشگاه های انفرادی برگزار می کنند و بعضی هم آثارشان در استان های دیگر به نمایش در می آید.
گالری ' هور ' تهران، از امروز سوم اسفند، نمایشگاه نقاشی های احمد نصراللهی، نقاش باسابقه و پیشکسوت مازندرانی را برگزار می کند. این نمایشگاه تا 20 اسفند در گالری هور به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 برپاست.
** قاب خیال
امروز در بابل یک نمایشگاه گروهی عکس از بناهای تاریخی این شهر با نام ' قاب خیال ' گشایش می یابد. گروه فرهنگی هنری ' طرز نوین ' با عکس هایی از 6 هنرمند عکاس، نمایشگاهی گروهی از عکس بناهای قدیمی بابل برپا می کند که در آن تصویر تعدادی از ساختمان های قدیمی این شهر که کمتر برای شهروندان و به ویژه ساکنان سایر نقاط استان شناخته هستند، به نمایش گذاشته می شود.
در این نمایشگاه که به نمایشگاه گردانی امیرتیمور گل زاده برپا شده، عکس های ثبت شده توسط صمد صالح تبری، فرهاد عابدپور، علیرضا سعادتی، محمدرضا مقیم نژاد، جواد بیژنی و علی اصغر شفقت در معرض دید عموم قرار می گیرد.
رونمایی از کتاب ' عکس های بابل ' اثر صمد صالح تبری نیز از دیگر برنامه های این نمایشگاه در روز نخست برپایی است.
این نمایشگاه در دفتر گروه فرهنگی هنری ' طرز نوین ' واقع در بابل، بی سر تکیه، انتهای کوچه اشرفی9 برگزار می شود و بازدید از آن تا 10 اسفند، هر روز از ساعت 16 تا 20 امکانپذیر است.
** من زن هستم
نخستین نمایشگاه نقاشی و میکس مدیای هنرمندان زن ایران از پنجشنبه 2 اسفند در گالری های ' هامون ' و ' هفت آینه ' ساری گشایش یافت. این نمایشگاه که با نمایشگاه گردانی عظمت گرامیان برپا شده، قرار است تا 11 اسفند در این دو گالری برپا باشد.
در گالری هفت آینه آثاری از دریا ایزدیار، سمانه جعفری، زهرا سادات حسینی، سیده فاطمه حسینی، راحیل رادمنش، فاطمه رستمی، زهرا رئیسی، سمیه زاهد، الهام شریفیان، مریم عمادی، شهناز علیپور، ناهید فرجی، لیلا فرخی، شقایق معظمی، مهدیس مقیمی و نیلوفر یوسفیان به نمایش در آمده است.
در گالری هامون نیز آثاری از سمانه اسحاقی، بنفشه انیش، مریم ایزدی، راحیل رادمنش، کاترین روحانی، فاطمه شاکری، شروین شماس، نسا فرجی، فرشته فرمانی، طاهره مصطفوی، پردیس نصرتی و ارکیده رفیعی جو در معرض دید علاقه مندان به هنر قرار داده شد.
گالری هفت آینه ساری در میدان ره آهن، خیابان مازیار، مازیار یکم واقع شده و گالری هامون ساری در انتهای خیابان شهدای محراب، حاشیه رودخانه تجن قرار دارد. ساعت بازدید از این دو نمایشگاه هر روز از 16 تا 23 در نظر گرفته شده است.
** نشانه
امروز در قائمشهر به مناسبت آغاز به کار آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی ' نشانه ' ، نمایشگاه گروهی طراحی از آثار تعدادی از اساتید و مدرسان هنر گشایش می یابد. در این نمایشگاه که ساعت 16 عصر جمعه سوم اسفند گشایش می یابد، آثاری از علی افتخاری نسب، محسن اسراریان، حمید اسدزاده، فاطمه پری نژاد، کامران رضوی دهقان، رکسانا رضوی، خلیل سمایی جابلو، نازنین شاکری، مریم عمادی، محمود کاظمیان، نازنین کریم زاده و جلال الدین مشمولی به نمایش در می آید.
این نمایشگاه تا 7 اسفند، هر روز از ساعت 16 تا 20 در آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نشانه قائمشهر، به نشانی خیابان ساری، شهرک نساجی، ردیف الف، پلاک یک برپا خواهد بود.
** این سوی بهار
گالری ' سی سی ' قائمشهر دیروز نمایشگاهی از آثار اساتید و هنرمندان خوشنویسی استان برگزار کرد که در آن تابلوخط هایی از 34 هنرمند خوشنویس مازندرانی به نمایش در آمده است. آثار ارائه شده در این نمایشگاه از خوشنویسان مطرح قائمشهر و ساری و همچنین با حضور افتخاری استاد مهدی فلاح، خوشنویس برجسنه اهل بابل است که تا 6 اسفند، هر روز از ساعت 16 تا 20 در معرض دید علاقه مندان به هنر خوشنویسی قرار می گیرد.
در این نمایشگاه، آثاری از استادان منوچهر اسکندری، احمد شفیعی مازندرانی، محمد امن زاده، هادی قاسمی، مهدی نادری، سید مرتضی جعفری، علی حدادی، عبدالحسین جلالی و میرپیام غضنفری و تعدادی از هنرمندان مطرح خوشنویسی منطقه به نمایش در آمده است. گالری ' سی سی ' قائمشهر در خیابان ساری، حریم راه آهن، آزادی 99، پلاک 4 واقع شده است.
** هم واگرایی
نمایشگاهی از نقاشی های خلیل سمایی جابلو در گالری ' آیدا ' بابل از روز پنجشنبه دوم اسفند گشایش یافته که تا یکشنبه 5 اسفند برپا خواهد بود. این نمایشگاه با نام ' هم واگرایی ' هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه مندان به هنر نقاشی است. گالری آیدا در بابل، ابتدای امیرکلا، شهرک فاطری، بن بست 15، پلاک 19 واقع شده است.
** هنرهای سرامیکی
بعد از ظهر امروز نمایشگاهی از آثار سرامیکی دو هنرمند مازندرانی در بابل گشایش می یابد. مجسمه های سرامیکی ساخته شده توسط مهدی سماکوش، هنرمند فعال هنرهای تجسمی استان و ظروف سرامیکی تولید شده توسط اعظم آقاگلی از امروز تا دوشنبه هفتم اسفند برگزار می شود. این نمایشگاه هر روز از ساعت 16 تا 20 در بابل، جاده قائمشهر، خداداد 32، بن بست انبیاء یک برپاست.
** ننه سرما و لباس بهار
گروه تئاتر سیرانگ به سرپرستی ' اللهیار هزارجریبی ' با همکاری آموزشگاه بازیگری ' آنا ' در بهشهر به مناسبت بزرگداشت صدمین سالگرد تئاتر کودک در ایران، از 30 بهمن نمایش ' ننه سرما و لباس بهار ' را در بهشهر روی صحنه برد. این نمایش توسط ' سید حسین فدایی حسین ' نوشته شده و با کارگردانی ' مهیار هزارجریبی ' روی صحنه رفته است. اجرای این نمایش تا 10 اسفند به جز پنجشنبه 9 اسفند در سالن بصیرت بهشهر ادامه دارد. ننه سرما و لباس بهار از ساعت 19 روی صحنه می ‌رود.
** کنسرت آسپان
گروه موسیقی آسپان به سرپرستی مهران معصومی و خوانندگی امیررضا قاسمی، پنجشنبه 9 اسفند در آمل کنسرت برگزار می کند. این اجرا از ساعت 20 پنجشنبه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل آغاز می شود. امیرعلی اسماعیل زاده، بهادر مقدس نیاکی، علیرضا بوستانمهر، سینا یقینی، احمدرضا لیلایی، علی شاعری، آرین احسانی آملی، آرمین زمانی، مرضیه شلیجی، سما سبزعلی پور، سمانه خاصی و سپیده جان برارنژاد بشلی سایر اعضای گروه موسیقی آسپان در این کنسرت هستند.
** روز مادر
نگارخانه هنردستان بابل، از دوشنبه 6 بهمن نمایشگاهی را به نام ' روز مادر ' به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، برگزار می کند که در آن آثار صنایع دستی از بانوان هنرمند عرضه می شود. در این نمایشگاه آثاری در زمینه سفال، شیشه، ویترای، زیورآلات، چرم، شمع، سنگ نمک، چوب و انواع هفت سین و گل عرضه می شود. این نمایشگاه از ششم تا 10 اسفند هر روز از ساعت 15 تا 20 در نگارخانه هنردستان بابل به نشانی کمربندی غربی، انتهای امیرکبیر غربی، مرزون آباد، روبروی مخابرات برگزار می شود.
** پاهای خانم هزارپا
نمایش ' پاهای خانم هزارپا ' به نویسندگی ندا حاجی بابایی و با کارگردانی مهدی خجستگی از شنبه 4 اسفند در چالوس روی صحنه می رود. این نمایش یکی از آثار طرح حمایت از اجرای تئاتر فراگیر است که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود. پاهای خانم هزارپا با مشارکت و ایفای نقش هنرمندان دارای نیازهای ویژه تولید شده و اجرا می شود.
این اثر از فردا تا 10 اسفند هر روز در 4 نوبت روی صحنه می رود. صبح ها از ساعت 8 و 30 نخستین اجرای نمایش آغاز می شود و دومین اجرای اثر از ساعت 10 روی صحنه می رود. سومین نوبت اجرای نمایش نیز ساعت 11 است. اجراهای صبح ویزه مهدکودک هاست و اجرای عموم نیز هر روز از ساعت 15 آغاز می شود. این نمایش مدتی پیش در سینما کانون ساری نیز اجرا شده بود و حالا در کانون پرورش فکری شماره 2 چالوس به نشانی حخیابان دوستگر، کوچه شریعت11، جنب بوستان شمال آباد روی صحنه می رود.
** نقش خوب، نقش خیال
دومین نمایشگاه تخصصی معرق و منبت چوب آکادمی هنرهای زیبا از چهارشنبه یکم اسفند در سالن شورای شهر بابل گشایش یافته و تا فردا شنبه چهارم اسفند ادامه دارد. در این نمایشگاه که با مدیریت عاطفه خورشیدی برپا شده، آثاری از نغمه براریان، آتنا عسگری، مسعود ذکریازاده، شهلا خلیلی، نرگس گودرزی، هومن افرایی، محمدعلی ضرابی، زکیه گرجی زاده، اعظم نبوی، صدیقه باباجانی، تهمینه بی آزار، مرتضی بارئی طبری، مریم احمدی مهر، سمیه فلاح خورشیدی، فاطمه خاکسار، جمیله بابازاده، سوگل باروتچی، مجتبی علیپور و محمد قشقاوی به نمایش در آمده است. بازدید از نمایشگاه امروز و فردا از ساعت 16 تا 20 و 30 دقیقه در سالن شورای شهر بابل واقع در چهارراه گنجینه امکان پذیر است.
** کریسمس طلایی غاز مادر
در هفته پیش رو، رویدادهای هنری دیگری نیز در مازندران برگزار می شوند که جمعه گذشته اطلاع رسانی در موردشان انجام شده بود و اجرای آن ها در روزهای پیش رو ادامه دارد. مانند نمایش ' کریسمس طلایی غاز مادر ' به کارگردانی حمیدرضا برزگر هم که از روز چهارشنبه یکم اسفند در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روی صحنه رفت، این هفته هر شب از ساعت 19 اجرا خواهد شد. اجرای این نمایش تا 15 اسفند ادامه دارد. لیلا پیام، حمیدرضا بختوه، ملیکا حسنی، بیتا جمشیدی، امیرحسین امینی، سید پویان بخشیان، نگین خدام، ملیکا قنبری، هدیه مستجیری و علی صفامهر هنرپیشگان ' کریسمس طلایی غاز مادر ' هستند.
** جشن تولد جانِ گو
نمایش بومی ' جشن تولد جانِ گو ' با نویسندگی و کارگردانی بهزاد شاهنده نیز دیگر نمایشی است که این روزها در ساری روی صحنه است. نمایشی با زبان مازندرانی که تا 8 اسفند هر روز دو اجرا دارد. اجرای نخست از ساعت 17 و 30 دقیقه آغاز می شود و اجرای دوم از ساعت 19 و 30 روی صحنه می رود.
** مضحکه ای شبیه جدیت
در تنکابن نیز نمایش کمدی سیاه بازی ' مضحکه ای شبیه جدیت ' به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا امیرخانی از 25 بهمن در سالن آمفی تئاتر مجتمع امام خمینی(ره) این شهر روی صحنه رفته که این نمایش نیز با بازی آرمان عبیری، نعیم علیپور، کیانا روحی، عسل یزدانی، گلاره ازکیا، معصومه فلاح میری، میترا شجاعی، پریماه غنمی و پارسا سرکویه تا جمعه 10 اسفند هر شب از ساعت 19 روی صحنه می رود.
** عروسک های فضایی آمِن
امروز آخرین فرصت بازدید از نمایشگاه عروسک های دست ساخته ' آمِن ' در بابل است. علاقه مندان به بازدید و خرید این عروسک ها که توسط آمنه حبیبیان پور، هنرمند عروسک ساز مازندرانی طراحی و تولید می شوند، از ساعت 17 تا 20 فرصت دارند که در گالری هنر بابل به نشانی خیابان دکتر شریعتی، انتهای معلم 4، به تماشای این عروسک ها بروند. این نمایشگاه از عروسک های آمن که یکم اسفند گشایش یافت، به عروسک های فضایی اختصاص دارد.
** عروسان خُلد
نمایشگاه نقاشی های سعید میرزایی با نام ' عروسان خُلد ' که از 26 بهمن در گالری ایسو آمل گشایش یافت، تا سه شنبه 7 اسفند هر روز از ساعت 15 تا 19 برپا خواهد بود. گالری ایسوی آمل در خیابان شهید بهشتی، ابتدای اندیشه 9 قرار دارد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار