جهاد کشاورزی مازندران برای نوسازی هر هکتار باغ فرسوده مرکبات بسته به نوع عملیات اصلاح ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۷۱۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 22 February 2019

جهاد کشاورزی مازندران برای نوسازی هر هکتار باغ فرسوده مرکبات بسته به نوع عملیات اصلاح ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

 خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه عمر اقتصادی درختان پرتقال بین ۵۰ تا ۶۰ سال است و باغ‌های فرسوده در میزان تولید و کیفیت محصول تاثیر بسزایی دارد، گفت: جهاد کشاورزی استان برای اصلاح باغ‌های فرسوده مرکبات و جایگزینی درختان جوان با درختان قدیمی و آسیب دیده طرح نوسازی باغ‌های فرسوده را آغاز کرده است.
ایزدی افزود: ۲۵ درصد از ۱۱۰ هزار هکتار باغ مرکبات استان باغ‌های درجه سه، قدیمی یا به دلیل سرمازدگی و یخبندان چند سال گذشته دچار آسیب و زوال هستند.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات مازندران نیاز به نوسازی و بازسازی دارند، افزود: با نوسازی و جایگزینی آن محصول با کیفیت‌تر، یک دست و مقاوم به سرما می‌توان تولید کرد.
مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران به بازسازی ۳ هزار هکتار باغ‌های فرسوده مرکبات از آغاز امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: با جایگزینی باغ‌های فرسوده بطور میانگین از هر هکتار باغ مرکبات سالانه ۲۵ تا ۳۰ تن انواع مرکبات برداشت می‌شود.
ایزدی از باغداران مازندرانی خواست تا در ادامه اصلاح و نوسازی باغات مرکبات به رقم جدید نارنگی کلمانتین و پیچ به دلیل بازار پسندی داخلی و خارجی بیشتر توجه کنند.
پرتقال محلی، واشنگتن ناول، خونی، تامسون ناول، والنسیا، بیروتی و نارنگی شامل انشو، کلمانتین، محلی اتابکی، پیچ، یونسی و لیموشیرین، لیموترش مازندرانی، نارنج، دارابی، گریپ فروت و بالنگ از انواع درختان مرکبات استان مازندران هستند.
بخش کشاورزی در مازندران ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی استان را به خود اختصاص داده و ۲۲ درصد اشتغالزایی از بخش کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار