خبرنگاران و نویسندگان که در طول سال، آماج حملات، بی‌مهری‌ها و ناملایمتی‌ها هستند و سالی یک‌بار، به روز خبرنگار دل خوش کرده‌اند تا مسئولان حداقل یادی از آنان و تلاش‌های بی‌منت و شبانه‌روزی آنان کنند.
کد خبر: ۷۱۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 26 February 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کهگیلویه وبویراحمداز چرام،خبرنگاران و نویسندگان که در طول سال، آماج حملات، بی‌مهری‌ها و ناملایمتی‌ها هستند و سالی یک‌بار، به روز خبرنگار دل خوش کرده‌اند تا مسئولان حداقل یادی از آنان و تلاش‌های بی‌منت و شبانه‌روزی آنان کنند.

 کمبود فرصت‌های شغلی پایدار، روزنامه نگاران و خبرنگاران را کلافه کرده است و اگر تدابیر راهبردی موثری در این زمینه اندیشده نشود، روزبه روز وضعیت اقتصادی و فرهنگی و همچنین امنیت خبرنگاران وخیم تر می شود.

نویسندگی درکشور ما هنوز به عنوان یک شغل وهنرحرفه‌ای تعریف نشده است و بسیاری از روزنامه نگاران  و نویسندگان از کمبود حمایتی دولت به سطوح آمده اند؛ به علاوه این امر لطمات جبران ناپذیری به صنعت نشر کشور وارد می کند.

 این قشر افرادی هستند  که می توانند با قلم خود، نفس تهاجمات فرهنگی غربی ها را در سینه حبس کنند،ولی متاسفانه این روزها نفس خودشان درسینه حبس شده است.

 مسولان ذیربط  باید سرو سامانی به وضعیت  امنیتی،اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی وشغلی خبرنگاران  وعرصه خبرنگاری بدهند،  زیرا برخی از نویسندگان وروزنامه نگاران وخبرنگاران در کشور ما حتی بیمه هم نیستند.

 امروزه خبرنگار در جهان معاصر یک منجی اطلاعاتی به شمار می آید و از این رو خبرنگار، هنرمندی است که با خون دل مطالب خود را به رشته تحریر در می آورد، به همین علت سزاوار نیست حقوق قانونی این قشرفرهنگی زحمتکش نادیده گرفته شود.

 البته چنین راهکاری نیازبه  برنامه ‌ریزی حرفه ای، هنری و ارزشی و لحاظ حمایت همه جانبه از این قشر زحمتکش دارد، زیرا شمع فعالیت خبرنگاران باید روز به روز پر فروغ تر شود، نه اینکه با بی توجهی خط بطلان بر عملکرد این جامعه فرهنگی کشیده شود .

در پایان میطلبد مسئولان با ورود به مشکلات این حوزه زحمتکش،فکری برای حل مشکلات اساسی آن ها کنند و با حل مشکلات این قشر علاوه بر افزایش تمرکز باعث افزایش انگیزش و ادامه وظیفه شان شوند.

 

 
اخبار کهگیلویه و بویراحمد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
از زحمات مسئولین و گزارشگران تابناک کمال تشکر و قدردانی را داریم خصوصا به خاطر اینکه کلیه کامنتها و دیدگاه هارا بدون تعصب و ترس و شفاف انتشار میدهد سپاسگزاریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار