مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت : دومین دستگاه دیتا لاگر مازندران در روستای کریم آباد این شهرستان نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۲۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 13 March 2019

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت : دومین دستگاه دیتا لاگر مازندران در روستای کریم آباد این شهرستان نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، یزدانقلی خزایی پول با اشاره به برگزاری دو کارگاه آموزشی نصب و بکارگیری این دستگاه برای پیش‌آگاهی و کنترل آفات در شهرستان چالوس افزود: دستگاه دیتا لاگر اطلاعات مربوطه را هر 10 دقیقه به مرکز مخابره می کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس به ضرورت کاربرد فناوری‌ های نوین برای پایش عوامل خسارتزا گیاهی و نصب دیتالاگر برای ثبت داده های هواشناسی به صورت ریزاقلیم با هدف تعیین دما، رطوبت و مشخص کردن زمان مناسب کنترل آفات اشاره کرد و گفت: مهمترین گام در مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی به پیش آگاهی و نخستین قدم در پیش آگاهی به ثبت داده های هواشناسی برای تعیین زمان وقوع بیماری گیاهی بستگی دارد.
خزایی پول افزود: اطلاع به موقع از زمان مناسب کنترل آفات و بیماری ‌های گیاهی، کاهش مصرف سموم شیمیایی به ویژه در محصولات صادراتی مازندران، کاهش اثرات تخریبی فعالیت‌های کشاورزی در محیط زیست، افزایش کیفیت محصولات تولیدی، دستیابی به امنیت غذایی و تولید محصول سالم برای ارتقا سطح سلامت عمومی از مزایای استفاده از دستگاه دیتالاگر است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: با کمک این دستگاه ها که مجهز به انواع حسگر، پنل خورشیدی، مودم و سایر متعلقات و تحت شبکه است، می توان زمان مناسب سمپاشی علیه آفات و بیماری ها، امکان بارش برف و یخبندان و گرمای شدید هوا را برای آمادگی هر چه بیشتر کشاورزان و کاهش اثرات این حوادث با پیامک به کشاورزان اطلاع رسانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار