مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت که این استان از نظر فروش محصولات دیجیتالی رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد .
کد خبر: ۷۲۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 13 March 2019

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت که این استان از نظر فروش محصولات دیجیتالی رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد .

یدالله طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تحصیل مازندرانی ها در رشته های دانشگاهی ای سی تی باعث شده تا فارغ التحصیلان این رشته ها به سمت تولید محصولات دیجیتالی از جمله اپلیکیشن بازی های یارانه ای ، نرم افزار برنامه های کامپیوتری ، کتاب های الکترونیکی و طراحی وب سایت ها ورود پیدا کنند و این بازار در استان رونق بگیرد و سهمی در بازار فروش محصولات دیجیتالی را آن خود کند .
وی ادامه داد : مازندران از نظر میزان فروش محصولات دیجیتالی رقم 2 و 6 دهمی را از رقم 100 درصدی بازار فروش این نوع محصولات به خود اختصاص داده است .
به گفته مدیر کل ارتباطات مازندران ، تهران با دارا بودن 80 درصد شرکت های ای تی کشور ، 50 درصد درآمد حاصل از فروش محصولات دیجیتالی کشور را به خود اختصاص داده است و خراسان رضوی با 15 و یک دهم ، اصفهان با هشت و 9 دهم درصد و البرز با 3 و یک دهم درصد در رده بعدی قرار دارند .
طهماسبی با اشاره به اینکه مازندران در میان 31 استان کشور از وضعیت خوبی در زمینه فروش این نوع محصولات و حضور در صنعت دیجیتالی برخوردار است ، گفت : در حالی فروش بیش از 80 درصد محصولات دیجیتالی در اختیار این پنج استان کشور است که تنها 12 درصد بقیه فروش این محصولات در اختیار استان های دیگر کشور قرار دارد .
وی کسب این رتبه مازندران در زمینه تولید و فروش محصولات دیجیتالی را ناشی از تعداد بالای تحصیلکردگان در رشته های آی سی تی عنوان کرد و گفت : براساس آمار منابع رسمی ، 14 درصد دانشجویان دانشگاههای مازندران در رشته های مربوط به آی سی تی مشغول به تحصیل هستند و سالانه هفت هزار و 500 نفر در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند .
وی به صدور مجوز فعالیت برای یکهزار و 175 کسب و کار اینترنتی امسال در مازندران ، ادامه داد : با توجه به نوپا بودن این نوع مشاغل و نبود بانک اطلاعاتی جامع هنوز آمار و اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه وجود ندارد .
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار