ذخیره سازی سد شهید رجایی شهرستان ساری در حال حاضر به 85 میلیون مترمکعب رسیده است.
کد خبر: ۷۲۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 17 March 2019

ذخیره سازی سد شهید رجایی شهرستان ساری در حال حاضر به 85 میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیر بهره برداری تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 67 درصد افزایش داشته و هم اکنون 52 درصد سد شهید رجایی ساری آبگیری شده که امیدواریم تا پایان فروردین 98 به 100 میلیون مترمکعب برسد.
رضایی کلانتری با اشاره به آبگیری 100 درصدی سد البرز افزود: سدهای میجران، شیاده، برنجستانک، سنبل رود، صلاح الدین کلا و عباس آباد نیز 98 تا 100 ذخیره سازی شده است.
مدیر بهره برداری تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 85 درصد آببندان های استان آبگیری شده و انتظار می رود با توجه به بارش های پیش رو در روز های آینده این میزان به 100 درصد برسد گفت: علیرغم همه اقدامات انجام شده برای آبگیری آببندان ها، سدها و آب اندازی کانال ها، نهرهای زراعی و نیز بازسازی سردهنه ها به دلیل خشکسالی های سال های گذشته همچنان با کاهش ذخایر آب مواجه هستیم.
رضایی کلانتری به کاهش 77 میلیون مترمکعبی سد شهید رجایی ساری و 20 میلیون مترمکعبی آب های زیرزمینی نسبت به شاخص اصلی اشاره کرد و افزود: با توجه به آبگیری 848 میلیون مترمکعبی روان آب رودخانه های مازندران در فصل زراعی امسال (اول مهر تا پایان اسفند) هنوز کاهش روان آب سال های گذشته جبران نشده و با 23 درصد کاهش نسبت به شاخص درازمدت، دچار تنش آبی هستیم.
مدیر بهره برداری تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران به کشاورزان توصیه کرد: عملیات آب تخت کردن زمین های زراعی خود را زودتر آغاز کرده و هماهنگ با برنامه های اعلامی جهاد کشاورزی از کشت مجدد شالی در زمین های کشاورزی و همچنین در زمین هایی که کلزا در آن کشت شده خودداری کرده زیرا موجب ناهماهنگی تقویم زراعی و تشدید تنش آبی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار