در حال حاضر حدود 1600 تخت دولتی و خصوصی داریم که به دنبال اضافه کردن ۴۰۰ تخت دیگر هستیم تا مجموع تخت های شهرستان را به بالاتر از 2000 برسانیم که مقدمات و مجوزات وزارتی آن صادر شده است.
کد خبر: ۷۲۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 18 March 2019

 به گزارش تابناک مازندران: مجوزات لازم جهت افزودن 400 تخت به مجموع تخت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بابل اخذ شد .
 بر اساس این گزارش: دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه این مجموعه از جذب کمک های حدود 230 میلیاردی خیرین توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد.
دکتر سید فرزاد جلالی گفت: تعداد پزشکان عمومی و دندانپزشکان کشور تا سال ۱۳۵۷ حدود ۱۰۷۰۰ نفر بود و امروز در پایان سال 1397 به بیش از ۱۲۰ هزار نفر و رشد ۱۲ برابری رسیده است و استفاده از پزشکان خارجی در کشور ریشه کن شد، امروز نیازی به اعزام بیماران در بخش‌های مختلف به خارج نداریم و حتی در زمینه توریست درمانی هم عملکرد موفقی داریم و برعکس امروز جوانان ایرانی در آن سوی مرزها به طبابت مشغول هستند و جزو موفق ترین در عرصه های خود هستند.
این مسئول ادامه داد:

در بخش اعضای هیات علمی در کشور از پنج هزار نفر در سال ۵۷ به بیش از ۹۰ هزار نفر رسیده ایم که آمار درخور توجه‌ای است و شاهد رشد ۲۰ برابری در این زمینه هستیم و خوشحالیم که در تولیدات علمی از جمله مقالات علمی کشور در جایگاه شانزدهم دنیا قرار دارد که بخش اعظم این مقالات مربوط به وزارت بهداشت و حوزه درمان کشور است البته در همین مسیر اجرای طرح تحول سلامت یک کار اساسی و بنیادی بود که نیاز به توضیح ندارد، یک برنامه ارزشمند ملی و وزارتی بود که علیرغم مواجه با تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی جدی و وارداتی همچنان در حال خدمت رسانی به مردم است.
دکتر جلالی گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از بدو تاسیس در سال ۱۳۶۲ تا به امروز در ۷۱ رشته بیش از ۱۲ هزار فارغ التحصیل به جامعه پزشکی معرفی کرده و در حال حاضر دارای ۹ دانشکده می‌باشد و در سال گذشته حدود ۷۷ پروژه انجام و در سال جاری نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه برای تامین تجهیزات با فناوری پیشرفته(هایتک) برای دانشگاه انجام شده تا سطح کیفی خدمات ارتقاء یابد، البته در سال گذشته و جاری حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از خیرین به شکل عمرانی و غیر عمرانی محقق شد که در مواردی مانند مسجد، اورژانس، دیالیز ، ساخت خانه های بهداشت و سایر موارد هزینه شد که این مسئله هم از نظر رشد کمی و هم از نظر اعتماد خیرین به مجموعه علوم‌پزشکی بابل قابل تقدیر است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر پروژه بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور در حال تدارک است که امیدواریم از منظر کمک‌های دولتی و خیرین بتوانیم هرچه سریعتر این مجموعه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم و در زمینه وقف معتقدم که باید دقیقا با نیت واقف همخوانی داشته باشد.خیرین در استان مازندران و بویژه شهرستان بابل نشان داده اند که همواره در کنار مردم و مسئولین بوده و راه گشای بسیاری از گره های اجرائی شهرستان هستند.
جلالی یادآور شد: در حال حاضر حدود 1600 تخت دولتی و خصوصی داریم که به دنبال اضافه کردن ۴۰۰ تخت دیگر هستیم تا مجموع تخت های شهرستان را به بالاتر از 2000 برسانیم که مقدمات و مجوزات وزارتی آن صادر شده است.
وی در پایان گفت: به دنبال آن هستیم که اگر شرایط مالی اجازه دهد ستاد اداری از مجموعه فعلی کاخ که بنای ارزشمندی است خارج و بتوانیم این مجموعه را به عنوان یک موزه در زمینه علوم پزشکی تبدیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار