مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: نسبت به سال گذشته از جهت کمی خیلی رشد نداشتیم اما 43 درصد رشد کیفی در مراکز اسکان آموزش و پرورش داشتیم.
کد خبر: ۷۲۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 23 March 2019

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: نسبت به سال گذشته از جهت کمی خیلی رشد نداشتیم اما 43 درصد رشد کیفی در مراکز اسکان آموزش و پرورش داشتیم.

عسکری نیکزاد صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: با وجود هزینه هایی که برای آموزش و پرورش دارد اما فضای آموزش و پرورش مانند سال های گذشته در اختیار ستاد اسکان سفر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این حداقل خدماتی است که می توانیم به گردشگران بدهیم و این کار را انجام می دهیم، افزود: امنیت و بهداشت امکاناتی است که در واحدهای اسکان آموزش و پرورش داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه امسال 388 مدرسه را با بیش از سه هزار کلاس درس در سه سطح تجهیز کردیم، گفت: سطح ویژه تمام امکانات را در اختیار دارد و شامل 340 کلاس درس است، یکهزار و 460 کلاس در سطح الف و یکهزار 182 کلاس سطح ب در اختیار گردشگران است.
این مسئول با بیان اینکه نسبت به سال گذشته از جهت کمی خیلی رشد نداشتیم اما 43 درصد رشد کیفی در مراکز اسکان آموزش و پرورش داشتیم، تصریح کرد: سطح ج را که امکانات ضعیفی داشت از اسکان آموزش و پرورش حذف کردیم.
نیکزاد با بیان اینکه از 28 اسفند تا روز گذشته پنج هزار و 184 خانوار معادل 18 هراز و 663 نفر اسکان داشتیم، ادامه داد: همچنین تا دوم فروردین ماه 55 هزار و 989 نفر روز مسافر را پذیرش کردیم.
این مسئول اظهار کرد: بیشترین پذیرش گردشگران در آموزش و پرورش مربوط به شهرهای رامسر و بابلسر است ضمن اینکه 210 سوییت در سطح استان 106 خانوار را اسکان دادیم.
**عضویت یکصدهزار دانش آموز در سمن ها تا پایان فروردین
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تقویت سازمان های مردم نهاد و عضویت دانش آموزان در سمن ها، خاطرنشان کرد: تقویت سمن ها مورد تاکید استاندار مازندران است ضمن اینکه سمن ها برای توسعه مشارکت های اجتماعی، محل خوبی است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بیش از 2هزار سمن داشتیم که اغلب غیرفعال بود، اظهار کرد: 186 سمن فعال شناسایی کردیم و تاکنون 43 هزار نفر عضو گیری شد و تا پایان فروردین 98 به یکصد هزار نفر می رسانیم.
**گل و لای وارد مدارس شده است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در سیل اخیر، 2 دیوار تخریبی در مدارس استان داشتیم، افزود: در چهاردانگه سقف مرکز اختلال یادگیری و بخشی از سقف پارکینگ اداره چهاردانگه به دلیل برف سنگین، دچار آسیب شد.
این مسئول با اشاره به اینکه عمده آسیب در شهرستان سیمرغ است، گفت: گل و لای وارد مدارس شده و به تجهیزات خسارت جدی وارد کرده است ضمن اینکه همه امکانات پژوهش سرای بابل از بین رفته است و سهم بری آموزش و پرورش از خسارت سیل، 75 میلیون تومان است که ناچیز است.
نیکزاد با بیان اینکه از لحظه وقوع سیلاب، ستاد بحران در مناطق حضور دارند، تصریح کرد: در لحظات نخست اعلام آمادگی کردیم در صورتی که لازم باشد مدارس، سیل زدگان را پذیرا است.
**گام دوم با سه راهبرد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره برنامه های گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: سه راهبرد گفتمان سازی، بستر سازی و توانمندسازی را در این زمینه اتخاد کردیم.
این مسئول با اشاره به اینکه آموزش رسالت اصلی ما است اما تربیت در اولویت نخست قرار دارد، اظهار کرد: عدالت آموزشی، مهارت آموزی و نشاط و شادابی مدارس را در تربیت دانش آموزان مورد توجه قرار دادیم.
این مسئول با بیان اینکه در عدالت آموزشی سعی کردیم گسترش آموزش در همه سطوح را ارتقا دهیم، افزود: در همین راستا 9 مدرسه داریم که یک معلم و یک دانش آموز در آن فعال هستند.
نیکزاد با اشاره به اینکه یکی از ملاک های آموزشی، پوشش تحصیلی دختران است که در ایران 99 درصد و در مازندران 99.3 درصد است، گفت: هوشمندسازی فقط استفاده از وسایل نیست، خانواده و معلم باید درگیر شوند تا دانش آموز پژوهنده تربیت شود.
وی با بیان اینکه مهارت محوری، اهداف تربیتی را دنبال می کند، اظهار کرد: 45 درصد از مدارس با 10 هزار و 44 کلاس هوشمند سازی است و در سه هزار مدرسه حداقل یک کلاس هوشمند است.
این مسئول یادآور شد: سیاست گسترش رشته های مهارتی در آموزش متوسطه را هم دنبال می کنیم.
نیکزاد با اعلام شماره سامانه پیامکی آموزش و پرورش به شماره 100011333، گفت: به نظرات و پیشنهادات شخصا رسیدگی می کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار