مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:
کد خبر: ۷۲۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 23 March 2019

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران در نشست با خبرنگاران مستقر در محل ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی از اقامت بیش از 3میلیون نفر در استان خبرداد

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود: نظارت کارشناسان نشان می دهد که میزان بازدید مسافران نوروزی از روستاها افزایش یافته است.

عضو شورای اداری مازندران با بیان اینکه از روز 27اسفندماه سال گذشته تا 2فروردین ماه سال جاری یک میلیون 230هزار و 197نفر شب اقامت در استان داشتیم، گفت:تعداد 3میلیون و 296هزار و 525نفر در مراکز اقامتی و رفاهی اسکان یافتند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4درصد افزایش داشت.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه کارشناسان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری 1هزار و 336مورد بازدید از اماکن اقامتی داشتند که تعداد 31مورد اخطار داده شد،افزود:در حال حاضر 131مورد پروانه بوم گردی از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری صادر شد که نظارت کارشناسان نشان می دهد که ذاتقه گردشگر به سمت روستا افزایش و میزان چادرخوابی کاهش یافته است.
این مقامذمسوول از استقبال مسافران نوروزی نسبت به بازدید از جاذبه‌های استان خبرداد و گفت:از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون 124هزار و 531نفر از نقاط دیدنی استان دیدن کردند که 13درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه درب موزه‌ها در غرب استان به دلیل بارش باران بسته بود، ادامه داد:در حال حاضر درب 16موزه در استان برای بازدید مسافران باز است که تاکنون 22هزار و 738نفر از مسافران داخلی و 231نفر مسافر خارجی و همین طور سفیر مالزی از این اماکن بازدید کردند.
وی با اشاره به اینکه 4کمپ عشایری در شهرهای سوادکوه، سلمانشهر، آمل و قائمشهر به ساری برپا شد،افزود:22نمایشگاه صنایع دستی از امروز برای بازدید مسافران در شهرهای مختلف استان بازگشایی شد.
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه تعداد 48مهر اصالت ملی و 12مهر اصالت بین المللی در سال گذشته به مراکز اقامتی داده شد که انتظار افزایش در سال جاری داریم، گفت:با توجه به آيين نامه اجرايي قانون توسعه صنعت ايرانگردي و جهانگردي در پایان سال گذشته مصوب شد که تاسيسات ايرانگردي و جهانگردي و دفاتر خدمات مسافرتي از نظر هزينه هاي سوخت، آب، برق و تلفن مشمول تعرفه‌هاي بخش صنايع و از 80 درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.
این مدیرکل ابراز امیدواری کرد که با اجرای این قانون در استان هزینه سفر کاهش یابد و به همان نسبت بر تعداد مسافران و میزان خدمات ارائه شده افزایش یابد.
عضو شورای اداری استانداری مازندران با بیان اینکه کارگروهی با همکاری استانداری مازندران برای حمایت از سرمایه گذاری گردشگری تشکیل شد،افزود: در این کارگروه تمام موانع گردشگری مطرح و 136روستا برای مقصد و مسیر شناسایی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه 17هزار هکتار آب بندان در سطح مازندران وجود دارد،اضافه کرد:قرار است از این آب بندان‌ها برای حمایت از گردشگری روستایی استفاده می کنند

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار