از روز یکشنبه ۹۸/۱/۴ الی چهارشنبه ۹۸/۱/۸ بارش‌های بهاره‌ی سنگین، موجب بروز سیل، طیغان رودخانه‌ها و خسارت گسترده به زیرساخت‌ها در مناطق وسیعی از کشور می‌شود . بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، وضعیت جوی چند روز آینده استان طی روزهای آینده با ورود سامانه بارشی کم فشار خبر داد و هوای چند روز آینده را توضیح داد.
کد خبر: ۷۲۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 24 March 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی وضعیت جوی چند روز آینده را پیش بینی کرد .

بازگشت دوباره سیل غارتگر به نواحی شمالی !؟
 سازمان هواشناسی در اخطاریه نیز اعلام کرده است: سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور در حال شکل گیری است و از اواسط وقت امروز (۴ فروردین) و طی روز های دوشنبه و سه شنبه (۵ و ۶ فروردین) ضمن تقویت به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد. 

از روز یکشنبه ۹۸/۱/۴ الی چهارشنبه ۹۸/۱/۸ بارش‌های بهاره‌ی سنگین، موجب بروز سیل، طیغان رودخانه‌ها و خسارت گسترده به زیرساخت‌ها در مناطق وسیعی از کشور می‌شود و مسافران نوروزی با بارش‌های مخاطره‌آمیز و سیل‌آسا مواجه خواهند شد.

بنا بر این باید با برنامه ریزی صحیح مانع تجدید خسارت شمال در شمال کشور باشیم .

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، وضعیت جوی چند روز آینده استان طی روزهای آینده با ورود سامانه بارشی کم فشار خبر داد و هوای چند روز آینده را توضیح داد.

یکشنبه 1398/1/4 : نیمه ابری اواخر وقت ابری همراه با بارندگی

دوشنبه 1398/1/5 : ابری همراه با بارندگی

سه شنبه 1398/1/6 : ابری همراه با بارندگی

چهارشنبه 1398/1/7 : نیمه ابری و ابری در برخی نقاط گاهی با بارش های پراکنده

بر اساس این گزارش، رطوبت در تمام ترازها از تمام دریاهای رطوبت‌رسان (از اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه گرفته تا دریای سرخ، حاره‌ی آفریقا و دریای عرب) در حال فوران به آسمان ایران است و طی ۶ روز آینده در کوهستان‌های ایران، هزاران متر مکعب باران خواهد بارید و میلیارد ها مترمکعب آب پشت سدها ذخیره خواهد شد.

بازگشت دوباره سیل غارتگر به نواحی شمالی !؟
 

از روز یکشنبه ۹۸/۱/۴ الی چهارشنبه ۹۸/۱/۸ بارش‌های بهاره‌ی سنگین، موجب بروز سیل، طیغان رودخانه‌ها و خسارت گسترده به زیرساخت‌ها در مناطق وسیعی از کشور می‌شود و مسافران نوروزی با بارش‌های مخاطره‌آمیز و سیل‌آسا مواجه خواهند شد.

خطاب به سازمان‌های امدادی مربوطه و ستادهای مدیریت بحران کشور؛ رخداد سیل ناگهانی در مناطق کوهستانی و مستعد سراسر کشور، جان و مال مردم و مسافران را تهدید می‌کند. آماده باشید.

 در پایان این اخطاریه آمده است که به سبب شدت بارش در این مناطق برای سفر در مسیرهای یاد شده لازم است برنامه‌ریزی با توجه به شرایط جوی انجام شود و طی روزهای آینده برای سفر در مناطق کوهستانی احتیاط لازم در نظر گرفته شود. همچنین از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود.همچنین به سبب بارش‌های قابل ملاحظه و رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب به عمل آید. از طرفی به سبب پیش‌بینی بارش برف و کولاک برف همچنین احتمال وقوع بهمن طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه (۵ و ۶ فروردین) صعودهای کوهستانی در البرز و بویژه زاگرس توصیه نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار