معاون امور عمرانی استاندار مازندران پایان اسکان موقت سیل زدگان مازندرانی را اعلام کرد و گفت: تمامی سیل زدگان یا به خانه های خود و یا به خانه اقوام هدایت شدند.
کد خبر: ۷۲۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ 25 March 2019

مهدی رازجویان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر وارد فاز بازسازی و باز آفرینی واحدهای مسکونی شدیم.
وی اظهار داشت: افرادی که واحدهای مسکونی آنها خسارت دید به محل منازل خود باز گشته و با کمک مردم، نیروهای بنیاد مسکن و نیروهای بسیج سپاه در حال پاکسازی و تعمیر هستند.
معاون عمرانی استاندار همچنین به ساکنان بیش از 500 واحد مسکونی که بر اثر سیل اخیر تخریب شد اشاره کرد و گفت: این افراد نیز در خانه اقوام خود اقامت کرده اند و فرآیند بازسازی خانه هایشان نیز آغاز شد.
رازجویان همچنین با اشاره به اینکه عملیات امداد رسانی به سیل زدگان پایان یافته است ، افزود: اما همچنان نیروهای امدادی استان تا مناسب شدن شرایط جوی در حالت آماه باش قرار دارند.
اما وی اعلام کرد که آذوقه رسانی به مناطق برف خیز و بالا دست که راه ارتباطی مناسبی ندارند همچنان ادامه داردو امادگی نیروهای امدادی مازندران نیز در بالاترین سطح قرار دارد.
بارندگی شدید و همراه سیلاب همان گونه که هواشناسی یش بینی کرده و از عصر روز یکشنبه 26 اسفند در مازندران شروع شد بسرعت تمامی مناطق استان را در بر گرفت.
میزان بارندگی به حدی بود که برابر اظهارات کارشناسان هواشناسی طی 30 سال گذشته بارندگی آخر زمستانه با این میزان سابقه نداشت و به همین دلیل هم زیرساخت های موجود بویژه در روستاهاو شهرها تاب تحمل از دست داد. خسارت این وضعیت در شهرهایی مانند سوادکوه ، سیمرغ و میاندورود بیشتر از سایر مناطق بود.
همچنین بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی بخصوص ارتفاعات سوادکوه و کیاسر منجر به آسیب به زندگی افراد محلی و گرفتار شدن خودروها در برف شد.
بر اثر سیلاب اخیر حدود 7 هزار واحد مسکونی در مناطق مرکزی و شرقی استان آسیب دیدکه از این تعداد 500 واحد مسکونی به صورت کامل تخریب و غیر قابل استفاده شدند.
بر اساس آخرین برآوردها سیل اخیر بیش از 12 هزار میلیارد ریال خسارت به زندگی مردم مازندران ، کشاورزی و تاسیسات زیر بنایی استان وارد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار