رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: طبق تحقیقات اولیه مشخص شد رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده و علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی متولیان امر در شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در این باره مد نظر قرار نداده اند.
کد خبر: ۷۲۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲ 26 March 2019

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: طبق تحقیقات اولیه مشخص شد رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده و علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی متولیان امر در شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در این باره مد نظر قرار نداده اند.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس با ابراز تأسف از درگذشت١٨ تن و مجروح شدن ٦٨ تن از هموطنان در حادثه سیلاب بیان کرد: موضوع حادثه امروز در دستور رسیدگی ویژه دستگاه قضائی قرار دارد.

وی گفت: پس از وقوع حادثه بلافاصله با دستور دادستان مرکز استان پرونده قضائی پیرامون بررسی علل و ابعاد حادثه در دادسرای شیراز تشکیل و بازپرس ویژه با نظر دادستان و معاونین دادگستری حاضر در صحنه، تحقیقات اولیه را آغاز کرده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: طبق تحقیقات اولیه مشخص شد رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده و مجرای عبور آب به طور کامل باز نبوده است که این امر موجب راه افتادن سیلاب مرگبار حاصل از بارندگی در کوه‌های اطراف شده است.

وی افزود: علی رغم اینکه سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدارهای لازم در خصوص بارش شدید باران را اعلام کرده بود، اما متولیان امر در شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص لایروبی رودخانه مجاور دروازه قرآن و مهار سیلاب ناشی از بارندگی را مد نظر قرار نداده اند.

وی تأکید کرد: این موضوع توسط دستگاه قضائی رسیدگی و بعد از انجام اقدامات کارشناسی با مسئولین و متولیان خاطی قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس شورای قضائی استان فارس با بیان اینکه در لحظات اول وقوع حادثه دادستان شیراز و دو تن از معاونین قضائی، بازپرس ویژه و قضات دادسرای جنایی در محل حادثه حضور یافتند، بیان داشت: دستورات اولیه قضائی به متولیان و مسئولان ذیربط صادر و کتباً ابلاغ و از همان دقایق اولیه موضوع توسط دستگاه قضائی با حساسیت دنبال و هماهنگ لازم جهت پیشگیری از خسارات بعدی انجام شد.

القاصی با بیان اینکه از دقایق آغازین حادثه تشکیل ستاد بحران استان را از استاندار خواستار شده است، گفت: با دستورات استاندار و سایر مسئولین تمهیدات لازم در جهت مدیریت صحنه انجام شد.

وی افزود: به پزشکی قانونی استان نیز دستورات لازم برای بررسی وضعیت جانباختگان و مصدومین و اقدامات قانونی پیرو آن صادر شده است.

به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: علاوه بر ورود دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم به موضوع حادثه امروز چنانچه افراد در این خصوص شکایاتی داشته باشند می‌توانند در شعبه ٨ بازپرسی در دادسرای جنایی و جرایم امنیت شیراز مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار