متاسفانه سیل به مددجویان کمیته امداد در شهرستان های سیمرغ، ساری، جویبار، بهشهر، سوادکوه، میاندورود و نکا خسارت زد، ولی بیشترین خسارت مربوط به مددجویان ساکن شهرستان های سیمرغ و ساری است.
کد خبر: ۷۲۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 26 March 2019

به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه سیل به مددجویان کمیته امداد در شهرستان های سیمرغ، ساری، جویبار، بهشهر، سوادکوه، میاندورود و نکا خسارت زد، ولی بیشترین خسارت مربوط به مددجویان ساکن شهرستان های سیمرغ و ساری است.

براساس این گزارش، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به سیلاب اخیر در این استان گفت : 400 خانوار مددجوی این نهاد در این حادثه دچار خسارت شدند .

بارش باران و سیلابی که اواخر اسفند پارسال در مازندران رخ داد، بخش هایی از مناطق شرق و مرکزی استان را درگیر کرد و به بسیاری از تاسیسات زیر بنایی، واحدهای مسکونی و زمین های زراعی و کشاورزی خسارت زد .
بارش شدید باران که هواشناسی مازندران میانگین آن در 48 ساعت را 200 میلی متر اعلام کرد، سبب شد تا شهرها و روستاهای پائین دست مناطق مرکزی و شرق مازندران در آب غوطه ور شوند.
محمد کوچکی روز سه شنبه در گفت و گو یی افزود : سیل به مددجویان کمیته امداد در شهرستان های سیمرغ، ساری، جویبار، بهشهر، سوادکوه، میاندورود و نکا خسارت زد، ولی بیشترین خسارت مربوط به مددجویان ساکن شهرستان های سیمرغ و ساری است.
وی ادامه داد : در این حادثه 40 واحد مسکونی به طور کامل تخریب و 250 واحد مسکونی به صورت جزیی دچار آبگرفتگی شد .
معاون کمیته امداد مازندران اعلام کرد : همچنین سیل باعث آبگرفتگی کامل منزل مسکونی 158 مددجوی این نهاد شد .
وی همچنین از بین رفتن اثاثیه منزل 296 خانوار را بخش دیگری از خسارت های سیلاب اخیر در مازندران عنوان کرد و گفت : البته این خسارت ها برآوردهای اولیه است و با فروکش کردن سیلاب احتمال دارد میزان این خسارت ها بیشتر هم شود .
به گفته کوچکی اکثر منازل مددجویان در روستاها و دارای بافت فرسوده بودند که این مساله باعث شد تا میزان خسارت سیل به آنها افزایش یابد .
وی برآورد دقیق خسارت های وارده را به اعلام نظر کارشناسان بیمه موکول کرد و گفت : تا زمان اعلام نظر این کارشناسان و پرداخت هزینه خسارت ، کمیته امداد به هر خانوار مددجوی خود 2 تا چهار میلیون ریال هزینه جبران خسارت می دهد .
معاون کمیته امداد مازندران افزود : برای تامین مایحتاج نیز در یک مرحله سبد غذایی به ارزش 2 میلیون و 500 هزار ریال میان 341 خانوار این نهاد توزیع شد و مراحل بعدی توزیع این سبدهای غذایی نیز در دستور کار قرار دارد .
وی از خیران خواست تا در صورت تمایل کمک های خود را برای جبران خسارت سیل زدگان به حساب #99*011*8877* واریز کنند .
گفتنی ست هزار خانوار به تعداد 110 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد مازندران هستند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار