امروز زمان مناسبی برای سفر نیست، حتی سفرهای درون شهری؛ این هشداری است که رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور به مردم می دهد تا مشخص شود که اوضاع جوی تا چه اندازه نامناسب است. اوضاعی که برای هموطنان مان در غرب کشور بی نیاز از هر گونه توضیح و تفسیری است. شرایطی بحرانی که نیمه مرکزی کشور نیز از آن در امان نیست.
کد خبر: ۷۳۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 01 April 2019

از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست. از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، امروز زمان مناسبی برای سفر نیست، حتی سفرهای درون شهری؛ این هشداری است که رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور به مردم می دهد تا مشخص شود که اوضاع جوی تا چه اندازه نامناسب است. اوضاعی که برای هموطنان مان در غرب کشور بی نیاز از هر گونه توضیح و تفسیری است. شرایطی بحرانی که نیمه مرکزی کشور نیز از آن در امان نیست.

آن گونه که پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد، با اوج گیری فعالیت سامانه بارشی در غرب کشورمان، اغلب نقاط کشورمان امروز شاهد نزولات جوی خواهند بود و علاوه بر آن، وزش باد شدید در بسیاری از این نقاط انتظار می رود. شرایطی که بهتر است در اطلاع رسانی آن به دیگران کوشا باشیم، به ویژه آنهایی که در مسافرت هستند یا اطلاع چندانی از شرایط جوی ندارند.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در مورد آخرین وضعیت جوی محور‌های مواصلاتی بیان کرد: در حال حاضر اکثر محور‌های مواصلاتی کشور به جز محور‌های مواصلاتی استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان دچار بارش برف و باران هستند. در اکثر محور‌های همدان، شاهین دژ-تکاب در استان آذربایجان غربی، اراک- توره در استان مرکزی، قزوین-همدان و گردنه آوج بارش برف گزارش شده است. همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی و کیاسر- سمنان مه‌گرفتگی همراه با کاهش دید مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز وضعیت بارش‌ها در محور‌های مواصلاتی از روز گذشته شدیدتر است، توصیه کرد: امروز دوشنبه ۱۲ فروردین روز مناسبی برای سفر حتی سفر‌های درون شهری نیست، به ویژه در شهر‌هایی که هشدار سیلاب به آن‌ها داده شده است.

به گفته رحمانی در حال حاضر محور کرج- چالوس و هراز به علت نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.
 
بیشتر بخوانید:
آخرین وضعیت محور‌های مسدود سراسر کشور در ۱۲ فروردین
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه دوازدهم فروردین ۹۸
 
آخرین وضعیت آب و هوا
 
احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز دوشنبه (۱۲ فروردین) سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان فعال است، بیان کرد: شدت بارش در روز جاری در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، همدان، مرکزی، جنوب قم، زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

وی با بیان اینکه این سامانه اواخر وقت از شمال شرق خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: فردا سه شنبه (۱۳ فروردین) با عبور متناوب امواج تراز میانی جو، در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، البرز و قزوین رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. همچنین در نیمه جنوبی استان‌های فارس و خراسان جنوبی، نیمه شمالی کرمان و شمال هرمزگان، گاهی رگبار و رعد و برق و در سایر مناطق کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

بنابر اظهارات وظیفه، روز دوشنبه در استان‌های یزد، اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال فارس وزش باد شدید رخ خواهد داد که می‌تواند با خسارت همراه باشد. همچنین بعد از ظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در جزایر مرکزی خلیج فارس، استان‌های هرمزگان و کرمان، وزش باد شدید به همراه گرد و غبار دور از انتظار نیست.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه دوازدهم فروردین ۹۸

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه دوازدهم فروردین ۹۸

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه دوازدهم فروردین ۹۸

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار