معاون عمرانی فرمانداری سوادکوه ، گفت: سیل و بارندگی 12 فروردین ماه بیش از 250 میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۷۳۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 10 April 2019

معاون عمرانی فرمانداری سوادکوه ، گفت: سیل و بارندگی 12 فروردین ماه بیش از 250 میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد کرده است.

کیان الهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این خسارت ها را مربوط به بخش های راه‌، دیواره حفاظتی، بخش کشاورزی، صنعت، خدمات ، زیرساخت‌ ها و مسکن اعلام کرد.
رئیس اداره راهداری شهرستان سوادکوه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان خسارت اولیه سیل و بارندگی 12 فروردین ماه به بخش راه در این شهرستان را 50 میلیارد تومان اعلام کرد.
شیروان مظلومی گفت: این خسارت وارده مربوط به رانش های مکرر کوه، جاده و تخریب چند دهنه پل بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی در این شهرستان را 28 میلیارد و 217 میلیون تومان اعلام کرد.
محمد اسماعیلی با بیان اینکه سیلاب 12 فروردین ماه به 650 راس دام سبک و 200 راس دام سنگین خسارت وارد کرد ، افزود: بارندگی همچنین به 800 کندو زنبور عسل و یک هزار و 500 قطعه مرغ گوشتی در شهرستان سوادکوه خسارت وارد کرد.
به گفته وی سیل و بارندگی 12 فروردین ماه 60 هکتار از اراضی شالیزاری و 10 هکتار از اراضی گندم و جو شهرستان سوادکوه اسیب زد.
مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه با اعلام اینکه سیل و بارندگی منجر به رانش زمین باغی در 10 هکتار شده ، گفت: حدود 35 سردهنه آبیاری شالیزاری، 15 کیلومتر کانال آبیاری ، 15 کیلومتر جاده بین مزارع و سه هزار و 500 مترمربع فضای دامداری و باغداری بر اثر بارندگی همراه با سیلاب شهرستان سوادکوه خسارت دید.
مدیرکل راه آهن شمال نیز میزان خسارت ناشی از سیل به خطوط ریلی در حوزه مازندران را حدود 50 میلیارد تومان اعلام کرد.
یوسف گران پاشا گفت : سیل به خطوط ریلی ، دیوار حفاظتی حاشیه ریل و سایر تجهیزات در مسیر خسارت زد و بیشترین خسارت هم بر اثر ریزش نخاله از کوههای اطراف به شبکه ریلی وارد شده است.
مدیر امور توزیع برق سوادکوه نیز خسارت وارده به شبکه برق شهرستان را بر اساس برآوردهای اولیه 800 میلیون تومان اعلام کرد.
محمد ابراهیم شجاعی افزود: براثر بارندگی و سیلاب سه دستگاه ترانس سقوط و با پارگی سیم مواجه بوده ایم.
در 12 فروردین ماه امسال طغیان رودخانه تلار در بالادست منجر به وقوع سیل در شهر زیراب شد و این سیلاب باعث تخریب 11 واحد مسکونی و غیر قابل سکونت شدن 17 واحد مسکونی شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار