مدیر کل بنیاد مسکن مازندران: تا کنون به 4هزارو 200 نفر تسهیلات معیشتی بلاعوض و 450 نفر تسهیلات تعمیرات واحدهای مسکونی پرداخت شد.
کد خبر: ۷۳۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 12 April 2019

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران: تا کنون به 4هزارو 200 نفر تسهیلات معیشتی بلاعوض و 450 نفر تسهیلات تعمیرات واحدهای مسکونی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به خسارت 6 هزار و 501واحد مسکونی براثر سیل سیل 27اسفند 97در استان گفت: تاکنون به 4 هزار و 200 سیل زده ،تسهیلات معیشتی بلاعوض پرداخت شده است.

محمدخانی نوذری با بیان اینکه ز 6هزار و 501 واحد خسارت دیده حدود 800 واحد احداثی و بقیه تعمیری هستندخاطرنشان کرد:حدود 450 متقاضی تسهیلات تعمیرات واحدهای مسکونی به بانکها معرفی شدند.

نوذری در باره احداث واحدها با بیان اینکه سقف تسهیلات 40 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد در روستاها و در شهرها به 50 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد است که علاوه براین 10 میلیون تومان در روستاها و 12 میلیون تومان در شهرها تسهیلات بلاعوض برای ساخت داده می‌شود افزود: با آواربرداری و صدور پروانه برای حدود 100 واحد مسکونی، تا کنون حدود 40 واحد پی کنی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران عنوان کرد: هر واحدی که برای تخریب اعلام آمادگی کند این نهاد آمادگی آواربرداری را دارد،گفت:بر اساس تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان با ورود 650 تن سیمان رایگان به استان ،برای واحدهای احداثی 160 پاکت و تعمیری 25 پاکت سیمان رایگان داده می شود.

نوذری همچنین با اشاره به اینکه در سیل دوم استان در شهر زیراب(12 فروردین) 7واحد مسکونی صد در صد تخریب شد وحدود 25واحد دیگر نیز به مکان امن منتقل شدند افزود: 320 واحد در زیراب و شیرگاه در حریم رودخانه قرار دارند که باید ساماندهی شود.

وی در خصوص رانش واحدهای مناطق بالادست نیز گفت:پس از بررسی ومطالعات چنانچه توصیه مشاوران جهت دهی به سمت جابه جایی واحدها باشد باید این کار صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار