مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیل تاکنون 3500میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی شامل پل‌ها و آب روها خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۷۳۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵ 12 April 2019

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیل تاکنون 3500میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی شامل پل‌ها و آب روها خسارت وارد کرده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای،« محمد رودباری » افزود: به منظور برقراری ارتباط بین روستاهایی که از جمعیت زیادی برخوردار هستند، 5 دستگاه پل فلزی از استان‌های اصفهان، یزد، زنجان، آذربایجان‌غربی و همدان به منطقه ارسال شده که در مرحله نصب و اجرا است.
وی با اشاره به وضعیت راه های روستایی استان لرستان یادآورشد: 710 راه روستایی آسیب ‌دیده از سیل در استان لرستان، با تلاش شبانه‌ روزی بیش از 600 نفر راهداری استان لرستان و 17 استان معین بازگشایی شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری اظهارداشت: طول راه‌های آسیب ‌دیده از سیل استان لرستان 600 کیلومتر است که از این میزان، بیش از 101 کیلومتر راه اصلی، 48 کیلومتر راه فرعی و بیش از 440 کیلومتر راه روستایی است.
وی با بیان این که هم اکنون 130 راه روستایی نیز در این استان در حال بازگشایی است، افزود: برآوردهای اولیه حاکی است که سیل تاکنون 3500 میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه های فنی شامل پل‌ها و آب روها خسارت وارد کرده است.
به گزارش ایرنا، پیشتر « محمد اسلامی » وزیر راه و شهرسازی از اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات 12 هزار نفر از کارکنان وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران به لرستان و خوزستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جدید کشور که حاکی از تداوم بارش در کشور در سال جاری است، تهیه دستورکارهای فنی جدیدی برای بهسازی راه‌ها و احداث پل‌های جدید در دستور کار قراردارد.
وی افزود: هم‌اکنون در استان لرستان بیش از 400 دستگاه ماشین آلات را وزارت راه و شهرسازی برای امدادرسانی تحت اختیار دارد. فقط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنها در شهر پلدختر 120 دستگاه ماشین آلات دارد و اینها در حال فعالیت هستند تا بتوانند راه‌هایی که تخریب شده اند را بازگشایی و بازسازی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار