رئیس کل دادگستری مازندران ازآزادی 182 نفر از زندانیان غیر عمد استان طی سال 1397 خبر داد. دادگستری مازندران اعلام کرد که 182 نفر از زندانیان غیر عمد استان طی سال 97 با حمایت های مردمی ، رایزنی با بانک ها برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین کمک های ستاد دیه از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۷۳۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 13 April 2019

به گزارش تابناک مازندران، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران حجت الاسلام محمد علی تقوی فرد با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده ستاد دیه و حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد  به منظور موفقیت در تحقق سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان ها و رهایی زندانیان  نیازمند، بر لزوم حمایت از فعالیت های این ستاد مردمی و اخذ مشارکت ها و مساعدت خیرین تأکید کرد.

براساس این گزارش، این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: اعتبار مصوبه چهار بانک عامل صادرات، تجارت، ملی و ملت برای آزادی زندانیان غیر عمد در سال گذشته به میزان 60 میلیارد ریال بوده که از این میزان 53 میلیارد ریال وام با سود چهار درصد پرداخت شده است.

 تقوی فرد افزود: مبلغ پنج میلیارد و 740 میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد 510 میلیون 850 هزار ریال وام بلاعوض از محل منابع استانی در سال 97 برای آزادی محکومین جرایم غیر عمد در نظر گرفته شد.

رئیس ستاد دیه استان مازندران ادامه داد: در این راستا از محل صندوق تامین خسارت های بدنی 17 میلیارد و 982 میلیون ریال وام بدون بهره پرداخت شده است که به واسطه این هزینه ها تعداد 182 نفر زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده و به آغوش گرم خانواده باز گشتند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اعلام این مطلب که افزایش جمعیت کیفری زندان ها زیبنده جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: ستاد دیه در صورت افزایش توانمندی مالی و ارتقای شاخص های جذب مشارکت های مردمی قادر خواهد بود با افزایش سرعت عمل، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان نیازمند را فراهم کند.

بر اساس گزارش های رسمی سال گذشته ، 200 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در مازندران بدهی بیش از 2 میلیارد ریالی دارند که با توجه به بالا بودن میزان بدهی و رو به افزایش بودن آمار این دسته زندانیان ، ستاد دیه قادر به جمع آوری کمک برای آزادی این افراد نیست .

گفتنی ست کمک های مردمی برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد به دو صورت واریز به حساب اعلام شده از سوی ستاد دیه و یا شرکت در جشن گلریزان جمع آوری می شود. این جشن ها هر ساله در چند مرحله بویژه در ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی سال برگزار می شود.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار