مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران گفت که حقوق تشویقی 500خانوار سیلزده بیمه روستایی فردا یکشنبه بیست و پنجم فروردین به حساب آنان پرداخت می شود.
کد خبر: ۷۳۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 13 April 2019

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران گفت که حقوق تشویقی 500خانوار سیلزده بیمه روستایی فردا یکشنبه بیست و پنجم فروردین به حساب آنان پرداخت می شود.

محمد ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بر اساس دستور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مقرر شد تا سیلزده های دارای بیمه روستایی یک ماه حقوق تشویقی دریافت کنند، افزود: حقوق فروردین سال جاری نیز به حساب تمامی مستمری بگیران استان 2 روز قبل پرداخت شده است.
طبق آخرین بررسی و ارزیابی های صورت گرفته بارش شدید باران و برف در 2 مرحله از 26 اسفند 97 تا دوم فروردین امسال و همچنین بارش شدید در 12فروردین، طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل و سیلاب را در پی داشته که سبب شد 6هزارو 340 واحد مسکونی و 91 هزار هکتار از باغها و زمین های زراعی بخش های مرکزی و شرق مازندران دچار خسارت شدید شوند.
وی با بیان اینکه حدود چهار هزار خانوار از جمعیت روستایی استان عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند،اضافه کرد :اگرچه کارشناسان این صندوق با دقت کامل وضعیت مستمر بگیرانی که در سیل اخیر دچار خسارت شده اند، شناسایی کردند اما اگر مستمر بگیر در اثر سیل دچار خسارت منزل مسکونی و یا زمین کشاوری شده است ،اعلام کند.
وی توضیح داد : از آنجایی که مبلغ حقوق مستمربگیران صندوق بیمه اجتماعی استان مازندران در مقایسه با ارزش زمین کشاورزی آنها بسیار اندک است ، سعی شد تا این تشویقی به بیشتر مستمربگیران برسد.
ابراهیمی بیشترین مستمربگیران بیمه روستایی سیلزده را در شهرستان های سیمرغ و سوادکوه اعلام کرد.
وی گفت که این صندوق همچنین با هدف احقاق حقوق اعضای صندوق ، پیگیر اجرای ماده 8 قانون بیمه روستائیان مبنی بر پرداخت حق بیمه ‏آن دسته از اعضای صندوق توسط دولت است که دچار حوادث غیر مترقبه می شوند.
بر اساس آمارهای رسمی حدود 400 هزار نفر از جمعیت روستایی استان مازندران مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی هستند.
مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که 45 درصد آنها روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار