رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر از تحویل یک عقاب و 2 جغد مصدوم از سوی روستائیان بخش مرکزی به اداره محیط زیست شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 15 April 2019

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر از تحویل یک عقاب و 2 جغد مصدوم از سوی روستائیان بخش مرکزی به اداره محیط زیست شهرستان خبر داد.

کامبیز محسن سلطانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بال این عقاب دلیجه به دلایل نامشخصی دچار شکستگی شده بود و قادر به پرواز نبود.
وی تصریح کرد: این پرنده توسط یکی از روستائیان دوستدار طبیعت در چلک نوشهر پیدا و تحویل محیط زیست شهرستان شده بود که برای درمان تخصصی به اداره کل انتقال یافت.
سلطانی خاطرنشان کرد: 2 جغد از نوع انبار و گوش دراز نیز که چند روز گذشته توسط اهالی روستاهای کوشکسرا تحویل این اداره شده بود بعد از تیمار و بهبودی کامل امروز به آغوش طبیعت بازگردانده شدند.
رئیس حفاظت محیط زیست نوشهر از مردم و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر شده ، آنها را به واحدهای محیط بانی و اداره محیط زیست شهرستان نوشهر تحویل دهند و یا با شماره 52329740 تماس بگیرند.
* دستگیری سه شکارچی در نوشهر
مسئول منطقه حفاظت شده البرز مرکزی هم از دستگیری 3 شکارچی و صیاد و تشکیل 3 پرونده تخلف در مراجع قضایی این شهرستان در چند روز اخیر خبر داد.
مهدی کیا هیرتی اظهار داشت: یک شکارچی به همراه یک لاشه قرقاول در روستای زانوس بخش کجور شهرستان و یک شکارچی دیگر به همراه یک اسلحه قاچاق در دشت نظیر بخش کجور توسط نیروهای یگان منطقه حفاظت شده البرز مرکزی دستگیر شدند.
وی ادامه داد: همچنین روز گذشته یک متخلف صید غیرمجاز که با یک رشته تور سالیک اقدام به صید چند قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز تحت حفاظت محیط زیست در رودخانه روستای منجیر بخش کجور کرده بود، دستگیر و بعد از تشکیل پرونده تخلف، پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.
220 هزار هکتار منطقه حفاظت‌ شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر قرار دارد که برای هر 50 هزار هکتار تنها یک محیط‌ بان از آن منطقه حفاظت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار