شهردار تبریز خبر داد:
موانع پیش روی ساخت و ساز برای جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده تبریز با تشکیل کمیته ای متشکل از شهردار تبریز، معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان برطرف می شود.
کد خبر: ۷۳۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 16 April 2019

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بافت های فرسوده و حاشیه ای این شهر با بیان مطلب فوق، گفت: در روند ساخت و ساز برای جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده تبریز موانعی وجود دارد که خارج از اختیارات مسئولان استانی است و نمی توان این مشکلات را راسا در تبریز حل کرد، با این حال خوشبختانه در جریان دیدار امروز با مهندس پژمان معاون محترم وزیر راه و شهرسازی این موضوعات مطرح شد که ایشان قول برطرف کردن سریع برخی موانع را دادند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد برخی اختیارات وزارتی به کمیته ای متشکل از بنده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان تفویض شود تا این کمیته در تبریز تعداد دیگری از موانع ساخت و ساز برای جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده تبریز را برطرف کند.

شهردار تبریز با اشاره به موافقت معاون وزارت راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از زمین های دولتی، عنوان کرد: با استفاده از این زمین های دولتی ما هم انبوه سازان را پای کار می آوریم و هم خود شرکت های شهرداری وارد کار می شوند تا امسال بتوانیم ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی را شروع کرده و به تدریج مشکلات بد مسکنی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در آغاز کار ساخت و ساز برای جابجایی بافت های حاشیه ای، دو منطقه در شهرک ارم شناسایی شده است، گفت: در این راستا دستور انتقال و تحویل زمین های این مناطق به شهرداری امروز صادر شد که با تحویل آنها، در اسرع وقت کلنگ زنی انجام شده و کار ساخت نزدیک به ۴۰۰ واحد مسکونی در این مناطق آغاز می شود.

ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه برای ساخت و ساز برای جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده، در کنار شهرداری، دیگر دستگاه ها نیز باید همکاری های لازم را داشته باشند، اظهار کرد: موضوع رفع مشکل بازآفرینی شهری وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی است اما دستگاه هایی همچون استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های خدمات رسان نیز نقش موثری دارند و بر این اساس اگر ما می خواهیم مشکلی از شهرمان را حل کنیم، باید همه دست به دست هم بدهیم.

وی افزود: شهرداری تبریز به دنبال این نیست که بگوید این کار مهم وظیفه چه دستگاهی است، بلکه ما بر این عقیده هستیم که چون این مشکل برای شهر تبریز است، پس همه باید دست به دست هم بدهیم و این مشکل را برطرف کنیم. در این راستا شهرداری به عنوان متولی پا پیش گذاشته و راسا کار را شروع می کند تا انبوه سازان را نیز پای کار آورده و در این کار دخالت دهد.

گفتنی است با توجه رکود در ساخت و ساز و عدم رغبت انبوه سازان به کار، سیاست های تشویقی از جمله وام ۷۰ میلیونی، صدور پروانه رایگان و زمین رایگان به ارزش منطقه در نظر گرفته شده است تا ساخت و ساز برای انبوه سازان توجیه اقتصادی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار