مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: سیل، برف و رانش روزهای پایانی سال 97 و اوایل سال جاری بیش از 474 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، بیش از 304 میلیارد تومان به واحدهای مسکونی و معیشتی و 557 میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی استان مازندران خسارات وارد کرد.
کد خبر: ۷۳۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲ 17 April 2019

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: سیل، برف و رانش روزهای پایانی سال 97 و اوایل سال جاری بیش از 474 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، بیش از 304 میلیارد تومان به واحدهای مسکونی و معیشتی و 557 میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی استان مازندران خسارات وارد کرد.
 علی‌اصغر احمدی‌، با بیان اینکه تعداد 95 واحد شهری و 546 واحد روستایی نیاز به بازسازی دارد گفت: 710 واحد شهری و 5150 واحد روستایی ناشی از خرابی‌های سیل در سطح استان مازندران نیاز به تعمیرات اساسی دارد.
وی در ادامه گفت: به دلیل گستردگی خسارات ناشی از سیل، برف و رانش 1337 میلیارد تومان به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیربنایی و بخش‌های کشاورزی 9 شهر و 752 روستای 12 شهرستان مازندران خسارت وارد کرد که از این تعداد روستاها 171 روستا درگیر سیل و مابقی درگیر رانش زمین و برف بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران قربانیان سیل اخیر را سه نفر در مازندران اعلام کرد و افزود: از این تعداد فوتی، ۲ نفر مربوط به شهرستان میاندورود و یک نفر هم مربوط به شهرستان سوادکوه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اذعان داشت: برای اولین بار دولت در حوزه کشاورزی تسهیلات به خسارت دیدگان این بخش پرداخت می‌کند تا اقتصاد مردم که بر پایه کشاورزی است، پایدار بماند.
احمدی با‌اشاره به اینکه در حوزه مسکن بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات بلاعوض به بانک معرفی شدند، تصریح کرد: در حوزه تعمیرات مسکن تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به واحد‌های مسکونی خسارت‌دیده در روستاها و شهرها، برای ساخت مسکن در روستا ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و برای ساخت مسکن در شهر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خسارت‌دیدگان تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها هشت دهنه پل اصلی در مازندران در معرض خطر است، افزود: سیل اخیر باعث شد تا بیش از ۶۰ دهنه آبرو‌ها و پل‌های کوچک در این استان دچار خسارت شود.
احمدی با ‌اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان قرار است، سیمان رایگان در اختیار بنیاد مسکن مازندران برای واحد‌های احداثی و تعمیراتی خسارت‌دیده قرار دهد، گفت: مقدار ۸ تن سیمان برای واحد‌های احداثی و بیش از ۲۵ تن سیمان برای واحد‌های تعمیراتی از کلاله به مازندران حمل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران یادآور شد: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنج استان کشور به عنوان استان معین مناطق مختلف سیل زده استان مازندران تعیین شدند.
‎ وی افزود: در حال حاضر سپاه استان زنجان به عنوان معین شهرستان‌های جویبار و میاندورود، سپاه تهران به عنوان معین شهرستان سیمرغ، سپاه استان سمنان به عنوان معین شهرستان بهشهر و گلوگاه، سپاه استان گیلان برای سوادکوه و سپاه پاسداران اردبیل هم به عنوان معین شهرستان سوادکوه شمالی انتخاب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار