رضا یزدانی در فینال وزن 97 کیلوگرم روی تشک رفت وبا درخشش دیدنی با یک کشتی حساب شده رقیب مغولی خود را 7 بر 4 شکست داد و دوباره قهرمان آسیا شد . یزدانی آخرین بار در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بود. وی پس از ناکامی در المپیک 2016 ریو در هیچ میدان رسمی (نایب قهرمانی در تورنمنت دانکولوف) روی تشک نرفته بود.
کد خبر: ۷۳۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 23 April 2019

به گزارش تابناک مازندران، در اولین روز پیکارهای قهرمانی آسیا تیم ملی کشتی ایران صاحب سه مدال طلا و دو مدال برنز شد که دو طلای ایران توسط کشتی گیر مازندرانی بدست آمد . رضا اطری و رضا یزدانی دو طلایی کشورمان از خطه مازندران بودند . در ضمن «بهمن تیموری» آزادکار وزن 79 کیلوگرم ایران در دیدار فینال این وزن در پیکارهای قهرمانی آسیا با پیروزی مقابل حریف هندی به مدال طلا دست یافت.

براساس این گزارش، در حالی که تیم ملی کشتی ایران از سال 2012 و کسب مدال طلای «حسن رحیمی» در دسته 57 کیلوگرم، قهرمانی در آسیا در این وزن را بدست نیاورده بود، «رضا اطری» امروز در پیکارهای قهرمانی آسیا گردن آویز طلا را بدست آورد تا طلسم شکنی کرده باشد.

" رضا اطری ، بهنام احسان پور، محمد نخودی، کامران قاسم پور و رضا یزدانی" ۵ کشتی گیرمازندرانی هستند که به همراه تیم ملی به کشور چین اعزام شدند.

در ضمن عباس حاج کناری و همت مسلمی جویباری" از مازندران به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در چین حضور دارند.

رقابت های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای سوم تا هشتم اردیبهشت ماه در شهر «شی آن» چین برگزار می شود و براساس برنامه مسابقات کشتی آزاد در اوزان 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم روز سوم اردیبهشت و رقابت های اوزان 61، 74، 86، 92 و 125کیلوگرم روز چهارم اردیبهشت برگزار می شود.
در وزن 57 کیلوگرم «رضا اطری» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 14 بر 4 «حکمت الله وحیداف» از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر یک از سد «محمودجان شاوکاتوف» دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. اطری در دیدار نهایی در مصاف با «کوم سونگ کانگ» دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2018 از کره شمالی با نتیجه 9 بر 3 به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 65 کیلوگرم نیز «پیمان بیابانی» در دور نخست مقابل «کاتای یرلانبیک» از چین با نتیجه 7 بر 7 پیروز شد. وی در دور دوم مقابل «باجرانگ» دارنده مدال نقره جهان و قهرمان بازی های آسیایی از هند با نتیجه 6 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور باجرانگ در دیدار فینال، بیابانی در گروه بازنده ها مقابل «فرناندو دیووشان» از سریلانکا با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر 2 «سراج الدین حسن اف» از کشور ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.
تا لحظاتی دیگر بهمن تیموری و رضا یزدانی در اوزان 79 و 97 کیلوگرم برای کسب مدال طلا و یونس امامی در وزن 70 کیلوگرم برای کسب مدال برنز باید به مصاف حریفان خود بروند.

گفتنی ست تیم کشتی آزاد ایران با سرمربیگری غلامرضا محمدی و ترکیبی نسبتا جوان و البته در اختیار داشتن چند کشتی گیر باتجربه از جمله رضا یزدانی به عنوان کاپیتان در میدان آسیایی روی تشک رفت.

 

در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر سلیم موحامت موحادیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل ماگومد موسی‌یف از قرقیزستان با نتیجه 16 بر 4 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 3 علیشیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. یزدانی در دیدار فینال به مصاف باتزول اولزیسایخان از مغولستان رفت که با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و قهرمان شد.

یزدانی آخرین بار در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بود. وی پس از ناکامی در المپیک 2016 ریو در هیچ میدان رسمی (نایب قهرمانی در تورنمنت دانکولوف) روی تشک نرفته بود.

پیش از این رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم نخستین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بود تا بعد از 7 سال طلسم طلا نگرفتن نمایندگان ایران در وزن اول را بشکند. حسن رحیمی آخرین بار در سال 2012 ایران را در وزن 57 کیلوگرم قهرمانی بزرگسالان آسیا صاحب مدال طلا کرده بود.

بدین ترتیب آزادکاران کشورمان در 5 وزن اول صاحب 3 مدال طلا و 2 برنز شدند.

مسابقات 5 وزن دوم نیز صبح فردا پیگیری خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
مازندران مهد کشتی ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
اندیمشک مهد کشتی داداش خودتو قاطی نکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
مرسی رضا ی گل -جای حسن یزدانی خالی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
جوک نگو خواهشا - همه دنیا میدونن مازندران قلب کشتی جهانه
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
پلنگ جویبار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار