کد خبر: ۷۳۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 24 April 2019

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: پارسال 88 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، دکتر علی عباسی با بیان اینکه این تعداد فوتی همه مرد بودند افزود: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی مازندران پارسال به ترتیب شهرستان ساری با 13، آمل با 12و بابل با 9 فوتی بیشترین و شهرهای گلوگاه، سوادکوه، نکا و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی بیشترین دلایل مرگ افراد بر اثر حوادث کار به ترتیب مربوط به سقوط از ارتفاع و برق گرفتگی بوده بطوریکه پارسال 35 مورد فوتی به دلیل سقوط از بلندی و 28 مورد نیز برق گرفتگی و بقیه اصابت جسم سخت و سایر موارد است.
دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه مرداد با 16 نفر بیشترین و مهر با 12، تیر و اردیبهشت هر کدام با 8 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند گفت: از این تعداد 73 نفر متاهل و بقیه مجرد بوده که 6 نفر از فوت شدگان دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به مراجعه 913 نفر مصدوم (869 مرد و مابقی زن) به مراکز پزشکی قانونی استان از رشد 9 درصدی مصدومان حوادث کار خبر داد و افزود: ارزش نهادن به جان انسان ها، ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و نیز عبرت از حوادث گذشته، مهمترین راهکارها برای کاهش حوادث ناشی از کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار