مدیرکل هوا شناسی مازندران: افزایش بارندگی امسال با مدیریت منابع آبی، ترسالی امسال استان را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۷۳۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ 24 April 2019

 مدیرکل هوا شناسی مازندران: افزایش بارندگی امسال با مدیریت منابع آبی، ترسالی امسال استان را تضمین می‌کند.

مدیرکل هوا شناسی مازندران در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اینکه افزایش بارندگی امسال دلیل بر دوره ترسالی استان نیست گفت: رسیدن مازندران به سقف بارندگی سال زراعی آن هم 5ماه زودتر، با مدیریت منابع آبی استان ترسالی امسال استان را رقم می زند.
محمدرضا رضوی؛ میزان کل بارندگی سال زراعی دوره آماری بلند مدت مازندران را 651میلیمتر اعلام کردو افزود: بارش باران در هفت ماه سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه با افزایش 43درصدی در سه شهرستان از مرز هزار میلیمتر هم گذشت که شهرستان عباس آباد با هزار و 179میلیمتر، رامسر با هزار و 111میلیمتر و تنکابن با هزار و 31 میلیمتر بیشترین بارندگی را در این مدت داشته است.
به گفته رضوی؛ تمامی ایستگاههای هواشناسی مازندران در سال زراعی جاری افزایش هفت تا 88درصدی بارندگی را تجربه کردند که کمترین شهرستان نوشهر و بیشترین نیز گلوگاه است.
مدیرکل هواشناسی مازندران همچنین به ثبت نقطه ای حدود 91 میلیمتر میانگین بارندگی فروردین امسال در ایستگاههای هواشناسی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به فروردین پارسال 169درصد افزایش نشان می دهد.
رضوی میزان بارندگی فروردین مازندران را در دوره آماری بلند مدت 47میلیمتر و فروردین امسال به نسبت دوره آماری بلند مدت را با افزایش 91درصدی اعلام کردو گفت: بیشترین میزان بارندگی فروردین امسال استان، رامسر با 207میلیمتر و کمترین نیز بندر امیرآباد با 35میلیمتر بود.

وی بر مدیریت منابع آبی با ایجاد زیرساخت های نگهداشت آب و حفظ ذخایر آبی با احیاء آب بندانها تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار