هفته بیست و هفتم لیگ برتر فردا پنجشنبه پنجم فروردین با برگزاری سه دیدار آغاز می ‌شود که یکی از آنها بازی نساجی مازندران با استقلال خوزستان در اهواز است ، دیداری که برای نساجی چی ها حکم غنیمت گیری از لشگر شکست خورده را دارد.
کد خبر: ۷۳۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ 24 April 2019

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فردا پنجشنبه پنجم فروردین با برگزاری سه دیدار آغاز می ‌شود که یکی از آنها بازی نساجی مازندران با استقلال خوزستان در اهواز است ، دیداری که برای نساجی چی ها حکم غنیمت گیری از لشگر شکست خورده را دارد.

نساجی که در دیدار حساس هفته گذشته مقابل تیم بالای جدولی پدیده مشهد با یک گل برنده از زمین خارج و نسبت به ماندگاری در لیگ برتر مطمئن تر شد ، حالا به دیدار تیمی می رود که بلیت برگشتش به لیگ دسته یک اوکی شده است.
شاگردان آقامعلم فردا با اعتماد به نفس بالا به خاطر ماندگار شدن در لیگ برتر ، به میهمانی تیمی می روند که دیگر برد و باخت برایش فرقی ندارد و تقریبا از عنصر اعتماد به نفس تخلیه شده است . از این لحاظ دیدا دو تیم به هیچ یک از بازی هایی که نساجی تاکنون داشته ، شباهت ندارد.
دیدار دو تیم فردا ساعت 17 و 30 دقیقه و در حالی شروع می شود که نساجی پس از برد هفته پیش برابر پدیده که سومین بردش در برابر این تیم هم محسوب می شد ، 29 امتیازی شده است و رتبه دهم جدول را در اختیار دارد ، در حالی که استقلال خوزستان به عنوان قعرنشین لیگ برتر سقوطش به لیگ دسته یک فوتبال کشور مسجل شده و همراه با سپیدرود یا نفت مسجد سلیمان باید جای خود را به دو تیم تازه لیگ برتری شده گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر بدهند.
استقلال خوزستان از 26 بازی پشت سر گذاشته شده 15 بازی را باخت و فقط 17 امتیاز کسب کرد که به خاطر کسر 6 امتیاز از این تیم به دلیل پرونده های مالی، در حال حاضر 11 امتیاز دارد. این تیم با 38 گل خورده ، بعد از سپیدرود رشت دومین خط دفاعی ضعیف لیگ هجدهم را به خود اختصاص داده است دارد و اگر شاگردان جلالی در موقعیت سازی درست عمل کنند و روی ضربات آخر دقت داشته باشند، می توانند تعداد گل های خورده این خط دفاعی را افزایش دهند و با کسب 3 امتیاز به خانه برگردند.
دو تیم تا کنون سه بار با هم بازی کردند ؛ یک بار در دور رفت لیگ جاری بود که نساجی با نتیجه 2 بر صفر حریف اهوازی را شکست داد و 2 بار هم سال 1390 در رقابت‌های لیگ آزادگان بود که یک برد و یک باخت برای هر کدام از تیم ها به دست آمد. نساجی حالا به دنبال این است که در اهواز برای سومین بار این تیم را شکست دهد و ششمین پیروزی فصل را به دست بیاورد.
** تثبیت موقعیت تیم
خیال هواداران و بازیکنان و کادر فنی نساجی از بقا در لیگ راحت است و به همین دلیل می ‌توانند بدون اضطراب در زمین حریف پا به میدان بگذارند. به عبارتی چند دیدار باقی مانده نساجی که با تیم‌ های پایین و میانه جدولی است چندان دشوار نیستند و با توجه به این که نساجی برای بقا نگرانی ندارد، این دیدارها فرصت خوبی برای برنامه‌ ریزی ‌های تاکتیکی و تقویت تیم به منظور شرکت در فصل بعدی لیگ برتر است.
نساجی در این فصل با وجود همه حاشیه‌ ها توانست در لیگ ماندگار شود، اما مشکل گلزنی و ضعف در حفظ نتیجه در برخی بازی ‌های این تیم مشهود بود.
این تیم بویژه در نیم فصل دوم با روی کار آمدن مجید جلالی به موازات این که ثبات بیشتری گرفت و گل ‌های کمتری دریافت کرد، کمتر هم موقعیت گل ساخت. آمارها به سادگی نشان می دهند که نساجی در نیم فصل دوم تغییر محسوسی نداشت و حتی در برخی نکات آماری کاهش هم داشت.
نساجی پیش از آمدن جلالی با 16 امتیاز از 15 بازی و تفاضل گل منفی 3 در رتبه دهم جدول قرار داشت و حالا با گذشت 11 هفته از نیم فصل دوم باز هم در همان رتبه دهم قرار دارد و تفاضل گل تیم همان منفی 3 است.
البته این آمار هم قابل دفاع و هم قابل نقد است. دفاع به این دلیل که نساجی توانست موقعیت خود را در جدول حفظ کند و نقد از این بابت که نتوانست رشدی محسوس در تیم به وجود بیاورد.
هر چند که مسئولان تیم از ابتدای فصل اعلام کردند اولویت نساجی در این فصل باقی ماندن در لیگ برتر است. جلالی هم وقتی سرمربی نساجی شد گفت که هدف اصلی بقای تیم است و مسئولان تیم از او خواسته اند تا تیم را در لیگ برتر نگه دارد.
** گلِ کمتر، امتیازِ بیشتر
عده‌ ای از هواداران حفظ وضعیت و ثبات موقعیت تیم در لیگ را در نخستین تجربه لیگ برتری قابل دفاع می‌ دانند و برخی دیگر هم از این که تیم‌ شان فوتبالی داغ را ارائه نمی ‌کند حوصله‌ اشان سر رفته است.
نساجی از 17 اسفند در دیدار خانگی مقابل پرسپولیس تا جمعه گذشته مقابل پدیده هیچ گلی به ثمر نرساند. یعنی چهار بازی را بدون این که گلی به ثمر برساند پشت سر گذاشت که یکی از آن ها را با یک گل مقابل استقلال باخت و سه دیدار با تساوی بدون گل پایان یافت. دلیل این وضعیت بازی محتاطانه نساجی، موقعیت‌ سازی ‌های اندک روی دروازه حریفان و کم دقتی در زدن ضربات پایانی است.
هرچند که نساجی در نیم فصل دوم عملکرد چندان چشمگیری با مجید جلالی نداشت ، اما دچار وضعیت بحرانی هم نشد. این تیم دستکم در پنج بازی اخیر نشان داده اگر خوب گل نمی زند ، ولی خوب دفاع می کند.
نساجی با جلالی سقوط نکرد و بحرانی نشد، اما به رشدی چشمگیر در کیفیت بازی هم دست نیافت. این تیم از 11 بازی انجام شده در دور برگشت رقابت ها با سرمربیگری جلالی، 2 پیروزی، 2 شکست و 7 تساوی به دست آورد که مجموع امتیازات کسب شده با جلالی را به 13 می رساند. به عبارتی نساجی از 33 امتیاز ممکن یک سوم امتیازات را به دست آورد و در این مدت تغییر چندان محسوسی در جدول نداشت.
نساجی در 11 بازی نیم فصل نخست 8 گل زده بود و 11 گل دریافت کرده بود. گلزنی این تیم در 11 هفته اخیر نسبت به 11 هفته نخست لیگ تغییری نکرده و روی عدد 8 مانده است ، اما در تعداد گل خورده وضعیت تیم متفاوت است. نساجی در 11 هفته نخست فصل 14 گل دریافت کرد و در 11 هفته نیم فصل دوم 8 گل وارد دروازه این تیم شد. به همین دلیل جمع امتیازات کسب شده نساجی در 11 هفته نیم فصل دوم بهتر از 11 هفته نخستِ لیگ برتر است.
نساجی با نکونام و البته با سوت های اشتباه داوران که به زیان نساجی در نیم فصل اول به صدا در آمد، 8 امتیاز کسب کرد و حالا از همین تعداد بازی با جلالی 5 امتیاز بیشتر به دست آورده است.
نساجی اگر در بازی فردا مقابل استقلال خوزستان به برتری برسد، از 12 بازی نیم فصل دوم به اندازه 15 بازی نیم فصل نخست امتیاز کسب کرده است. این تیم در پایان نیم فصل نخست از 15 بازی 16 امتیاز کسب کرد و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت در رتبه دهم ایستاد.
** دیوارِ محکم دفاعی
اما در مقابل نکته امیدوارکننده نساجی در چند هفته گل نخوردن تیم است. آخرین گلی که نساجی در لیگ برتر دریافت کرد به اسفند سال قبل و آخرین دیدار سال بر می ‌گردد. بازی با استقلال در تهران که نساجی یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی دریافت کرد و بازی را باخت. از همان بازی، حامد لک به عنوان دروازه ‌بان تیم در ترکیب ثابت قرار دارد و همراه با دفاع تیم عملکرد مناسبی داشت. به جز تک گلی که مقابل استقلال وارد دروازه نساجی شد، این تیم در 4 دیدار اخیر که سال جدید برگزار شد مقابل سایپا، سپاهان، ماشین ‌سازی و پدیده گلی دریافت نکرد.
با احتساب گل دقیقه 42 مرتضی تبریزی استقلالی به نساجی، تا ابتدای بازی فردا مقابل استقلال خوزستان، نساجی با 4 کلین شیت پیاپی توسط حامد لک، 408 دقیقه است که گل دریافت نکرد و این برای تیم آمار قابل دفاعی است. در مجموع همین آمارها سبب شده که همه هواداران نساجی از این که تیم شان در خانه به تیمی شکست ‌ناپذیر تبدیل شده و از مدعیان قهرمانی هم شکست نمی ‌خورد خوشحال باشند ، اتفاقی که انتظار دارند فردا نیز در اهواز مقابل استقلال خوزستان رقم بخورد.
بازی فردای استقلال خوززستان و نساجی را جواد رحیم زاده قضاوت می کند و محمد هاشمی نسب و علی احمدی کمک های او هستند.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار